1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین تصاویر رسمی از نسل جدید داچیا لوگان و ساندرو منتشر شد

اولین تصاویر رسمی از نسل جدید داچیا لوگان و ساندرو منتشر شد

19 شهریور 1399
  • 0

 

داچیا پیش از معرفی کامل نسل جدید مدل‌های ساندرو و لوگان در ۲۹ سپتامبر، نخستین تصاویر رسمی از این خودروها را منتشر کرده است. نسل سوم ساندرو از طراحی بیرونی تکاملی بهره می‌برد که دی‌لایت‌های Y شکل LED مدرن و چراغ‌های عقب LED با همین طرح از ویژگی‌های آن است. نسل جدید این هاچ‌بک ارزان‌قیمت نسبت به نسل قبلی از شیشهٔ جلوی شیب‌دارتر، خط سقف پایین‌تر و فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها برخوردار است. همچنین به گفتهٔ داچیا، علیرغم اینکه فاصلهٔ نسل جدید لوگان و ساندرو از سطح زمین تغییری نکرده اما خودروها احساس پایین‌تری دارند.

Dacia-Sandero_Stepway-2021-.jpg

مثل گذشته، نسخهٔ کراس ساندرو هم با نام استپ‌وی ارائه می‌شود که از ویژگی‌هایی مثل ریل‌های روی سقف، سپرهای منحصربه‌فرد و روکش‌های پلاستیکی روی بدنه سود می‌برد تا ظاهری خشن و کراس‌اوور مانند پیدا کند. علاوه بر این، برای استپ‌وی جدید کاپوت اختصاصی هم طراحی شده که برآمده‌تر بوده و خطوط بیشتری روی آن کار شده است. عضو سدان این خانواده یعنی لوگان هم از همان تغییرات طراحی برادر هاچ‌بکش سود می‌برد و حالا بسیار مدرن‌تر از نسلی شده که ما در ایران می‌بینیم.

Dacia-Sandero_Stepway--767x575.jpg

داچیا فعلاً از داخل نسل جدید محصولاتش تصویری منتشر نکرده اما به لطف تصاویر جاسوسی قبلی میدانیم که داشبورد کاملاً جدیدی با نمایشگر شناور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید برای آن‌ها طراحی شده است. بزرگ‌ترین تغییر این خودروهای اقتصادی اما در زیر پوست آن‌ها صورت گرفته چراکه نسل جدید لوگان و ساندرو روی پلت‌فرم CMF-B ساخته شده‌اند که با مدل‌های کلیو و کپچر مشترک است. این پلت‌فرم مدرن علاوه بر پیشرانه‌های معمول بنزینی و دیزلی، امکان ارائهٔ موتورهای هیبریدی را هم برای خودروهای داچیا فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد لوگان و ساندروی جدید باید تا ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) منتظر بمانیم.

 

 

منبع پدال


نظرات