1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اعلام جزئیات شیوه جدید فروش خودرو

اعلام جزئیات شیوه جدید فروش خودرو

22 شهریور 1399
  • 9

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه ماهانه 25 هزار خودرو در طرح فروش فوق العاده از ابتدای مهر تا پایان سال خبر داد و گفت: مردم باید ۱۰ درصد مبلغ خودرو را زمان ثبت‌نام واریز کنند.

جعفر سرقینی گفت: پیش از این به علت اینکه حجم تعهدات خودروسازان بالا بود ۸۰ درصد از تولیدات خودروسازان به اجرای تعهدات و ۲۰ درصد به فروش فوق العاده اختصاص می‌یافت که اخیرا با کاهش تعهدات، ۶۰ درصد از تولیدات به اجرای تعهدات و ۴۰ درصد به فروش فوق العاده اختصاص یافت؛ از این رو امروز تصمیم گرفتیم تا از ابتدای مهر تا پایان سال، هر ماه ۲۵ هزار خودرو به طرح فروش فوق العاده اختصاص یابد.

وی با بیان این که طرح‌های قبلی مانند پیش فروش‌های بیش از سه ماه و مشارکت در تولید همچنان برقرار است، افزود: فروش ۲۵ هزار خودرو ماهانه در طرح فروش فوق العاده به تامین نیاز مردم و کاهش عطش بازار کمک خواهد کرد و این خودروها هم از یک ماه تا سه ماه تحویل برندگان خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت گفت: در این طرح انواع تولیدات دو خودروساز هر دو هفته یک بار قرعه کشی می‌شود و امیدواریم این طرح بتواند التهاب بازار را کنترل کند، زیرا این طرح به منظور برآورده کردن نیاز فوری مردم اجرا می‌شود.

وی افزود: کسانی که در طرح فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو ثبت نام می‌کنند ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را در زمان ثبت نام در حسابی واسط واریز می‌کنند، زیرا اگر مبلغی اخذ نشود تعداد ثبت نام‌ها زیاد خواهد شد.

سرقینی اضافه کرد: همچنین تا پیش از این برندگان قرعه کشی ۷۲ ساعت مهلت داشتند تا وجه طرح فروش فوق العاده را تکمیل و واریز کنند که اکنون این میزان به ۱۲۰ ساعت افزایش یافته تا برندگان راحت‌تر بتوانند وجه را تکمیل کنند.

منبع تسنیم


نظرات

  • علیزاده علیزاده (25 شهریور 1399 ساعت 10:45)

    ملت این وزارتخانه رابهتر شناخته دیگر حنایی شما رنگ ندارد دروغ برای مردم بس است

  • سیدی سیدی (24 شهریور 1399 ساعت 08:35)

    گرفتن مبلغی برای ثبت نام ،به شرط بازگرداندن بدون مشکل به حساب متقاضیانی که برنده نشده اند،خیلی بهتره،چون واقعا کسی که هم نیاز داره وهم کمی امکانات داره،ثبت نام میکند،نه همه آنهایی که به فکر فروش در بازار آزاد هستند.

  • مردمی مردمی (24 شهریور 1399 ساعت 03:42)

    مسخره ها ... پول از مردم میگیرن و بعد باش ماشین میسازن و بعد با منت میدن به مردم ، اونم با ۱۰۰ نوع شرط شروط مختلف ...
    مسخرش در آوردین ،شما که توی بورس بودین سهامتون اونجور سقوط کرد پس الان باید برشکسته باشد که.... پول مردم میخورن ،سرشون کلاه میزارن بعد با پرویی میان باز تبلیغ میکنن چشم سفیدا

  • اکبر اکبر (23 شهریور 1399 ساعت 18:54)

    سلام . من یک کارمندم ازسال 75 در ایران خودرو ثبت نام را با شراکت یکی از دوستان شروع کردم .18 درصد ایرانخودرو سود مشارکت میداد حدود 20 درصد فروش خودرو در بازار سود میکرد . جمعا میشد 40 درصد سود حاصل از سرمایه گذاری یک خودرو . با سرمایه گذاری از طریق ثبت نام خودرو در ایرانخودرو حمایت از تولید داخل را دنبال میکردیم و از سودش نیز راضی بودیم . اینکار ما تا حدود یکسال پیش به همین روش پیش رفت ضمن اینکه درسال حدود 10 تا 15 خودرو بطور کاردکس ثبت نام میکردیم . بناگاه براساس سیاست دولت همه قواعد بهم ریخت و ورود خودروهای خارجی ممنوع و مافیای خودروسازی داخلی جهت پر کردن جیب هایشان از سفره انقلاب فعال شد .
    اکنون یک خودرو 206 تیپ 2 که هیچ کیفیتی ندارد وارزش واقعیش حدود 30 میلیون است ایرانخودرو حدود 70 میلیون بمشتری قالب میکند و در بازار امروز 200 میلیون تومان معامله میشود. مافیای خودرو سازی خودرو ها را قطره چکانی به بازار عرضه میکند و کنترل بازار را دقیقا در دست دارد . چون منافعش در این سیاست تامین میشود .

  • بنده خدا بنده خدا (23 شهریور 1399 ساعت 17:29)

    باچه اشتهایی توضیح داده اقای خودروسازانگارکه باوقت 120 ساعت دادن به مردم شاهکارکرده فدات شم اگه مردم پول داشتن تمام پول رایکجا می دادن دیگه لازم نبوداینقدشما گران فروشها منت سرشون بزارین 10درصدوفلان درصداین چیزی نیست که مردم می خوان اگه راست می فرماییدباگرفتن 15الی20درصدومابقی ماهیانه حداکثریک میلیون بطوراقساط کارمردم را راه بندازین نه اینکه ......چه بگم بخداماکه بدبخت بدنیامیایم وبیچاره ازدنیامیریم تاهمه چیزدست شماوامثال شماست خوشی برای ماتورویاهم دست نیافتنیست مگراینکه خودآقابیادوبه دادماهابرسه

  • ارمان ارمان (23 شهریور 1399 ساعت 00:25)

    هر کد ملی فقط یه خودرو، البته هستن یک نفرهایی که 5000 کد ملی دارن ، علی برکت الله

  • غلامحسین غلامحسین (22 شهریور 1399 ساعت 20:55)

    با عرض سلام من مدت دوسال هست میخوام یه ماشین نو بخرم با قیمت کارخانه هزاران بار نذر کردم که فقط برای پابوسی وزیارت امام هشتم امام رضا با خانواده برم مشهد مقدس هرکس که من را یاری کند انشاالله که امام رضا شفاعتش کنه خداوند هم به خودش وخونوادش سلامتی عنایت بفرماید خدایا ترا به امام رضا ارزوی من را براورده کن یا خدا یا خدا امام هشتم کمکتون کنه تو رو زن وبچهشرمنده یه زیارت امام هشتم نشوید الهی امین الهی امین

    سعید سعید (5 مهر 1399 ساعت 10:02)

    سلام عزیز، با این اوصاف دیگه واقعا کمکی از دست کسی بر نمیاد، مگر فقط قرعه کشی برنده بشید، زمانی بود که میشد با ترفند و زور و زحمت و حق حساب دادن به کافینتها و دلالها و دزد ها ماشین ثبت نام کنی، ولی الان واقعا نمیشه

  • WoW WoW (22 شهریور 1399 ساعت 09:35)

    کاملا واضح بود نقشه هاتون در مورد خودرو های دپو شده چیه...

    قیافه اونایی که پیش خرید 1401 کردن دیدنیه الان :)