1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بالاخره قیمت خودروها کمی شیب نزولی گرفت

بالاخره قیمت خودروها کمی شیب نزولی گرفت

22 شهریور 1399
  • 2

بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت حاکی است که در انتهای هفته گذشته ‌قیمت خودروهای داخلی با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفت و پراید به زیر ۱۰۰ میلیون بازگشت.

به‌طور نمونه امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ که در ابتدای هفته به ۱۰۴ میلیون تومان قیمت خورده بود به ۹۸ تا ۹۹ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۹۳ میلیون تومان، همچنین تیبا صندوق‌دار و ساینا از ۱۱۳ به کمتر از ۱۱۰ میلیون تومان نزول کرد.

کارشناسان هرچند علت خاصی برای این موضوع ذکر نمی‌کنند، اما می‌گویند: در بازار کسی برای خرید خودرو صف نکشیده و تنها عده‌ای با شیطنت به دنبال قیمت‌سازی هستند.

به گفته یکی از فعالان بازار، تازه چند روزی است تحویل خودروی دنا پلاس اتوماتیک آغاز شده و هنوز تحویل آنها به تعداد انگشتان دو دست نرسیده، اما در عرض چند ساعت بیش از ۳۰ آگهی فروش از این خودرو در سایت‌ها به چشم می‌خورد.

وی معتقد است: همین مساله ثابت می‌کند قیمت‌گذاری‌ها صوری است و عده‌ای با هماهنگی یکدیگر قیمتی خاص و بالا برای یک خودرو در نظر می‌گیرند.

«سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت نیز معتقد است: اظهار نظر مثبت برخی مسوولان در روزهای گذشته مبنی بر کنترل بازار و تکافوی تولیدات داخلی برای پاسخگویی به نیاز واقعی بازار، بر شیب کاهشی قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.

 امروز سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قیمت‌های بازاری خودروها غیرواقعی است و تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودروها نباید این قدر زیاد باشد.

«جعفر سرقینی» افزود: گرانی خودرو در بازار، بیشتر یک امر روانی است و مردم دوست دارند پول های در دست خود را تبدیل به کالا کنند.

وی تاکیدکرد: ‌برای رسیدن مردم به خودروی مورد نیازشان نیز دستور داده شده تا برنامه ثبت‌نام خودرو به‌طور مداوم‌ و با برنامه‌های بیشتر ادامه یابد و در صورت تداوم و افزایش ثبت نام‌ها، قیمت خودروها بیش از پیش افت خواهد کرد و شانس افراد برای خودرودار شدن بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت خاطرنشان‌کرد: وقتی قیمت‌ها بالا اعلام می‌شود، در عمل خریداری وجود نخواهد داشت.

موتمنی، نوک پیکان قیمت‌سازی‌ها را به سمت افرادی که خودرو از خودروسازان تحویل گرفته‌اند نشانه رفت و گفت: این افراد با سوء‌استفاده از شرایط بازار و همچنین التهابات در سایر بازارهای موازی، به ارائه قیمت‌های دلخواه خود می‌پردازند تا سود بیشتری از این آشفته بازار به جیب بزنند.

وی در عین حال تاکیدکرد: افزایش فروش فوری خودروسازان در این شرایط می‌تواند به تعادل هر چه بیشتر بازار و کاهش قیمت‌ها کمک کند.

منبع ایرنا


نظرات

  • محمد ذاکری محمد ذاکری (22 شهریور 1399 ساعت 20:51)

    آیا در ساختمان های چند طبقه به ایستگاه پله توجه کرده اید، آیا برای استراحت در ایستگاه پله توقف کرده اید؟ قیمت ها اکنون برای استراحت توقف کرده اند، آنها بزودی اوج میگیرند، وقتی تولید جوابگوی تقاضا نیست، وقتی دلار هر روز رکورد میزند، وقتی خودرو بعنوان کالای سرمایه ای مورد توجه است، خود فریبی است که توقع کاهش قیمت خودرو را داشته باشیم.

  • منتقد منتقد (22 شهریور 1399 ساعت 11:12)

    وای خدای من چقدرعالی..... برای 2 تا 3 تومن میان حرف میزنین اگه اشنا به بازار باشید این قیمتا موقته و با شروع خرید و فروش دوباره قیمت قبل برمیگرده
    بازار خودرو مثل بورس نیست...