1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ادامه فروش فوق العاده ۱۵۰ هزار خودرو با تحویل ۱ تا ۳ ماهه تا پایان سال

ادامه فروش فوق العاده ۱۵۰ هزار خودرو با تحویل ۱ تا ۳ ماهه تا پایان سال

فروش فوق العاده ۱۵۰ هزار خودرو با تحویل ۱ تا ۳ ماهه تا پایان سال
24 شهریور 1399
  • 2

 معاون امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به برنامه فروش فوق العاده خودرو با تحویل یک الی سه ماهه گفت: شرکت های ایران خودرو و سایپا ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را به صورت فروش فوق العاده در نیمه دوم سال ۹۹ در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

 مهدی صادقی نیارکی افزود: مجموع تعهدات شرکت های بزرگ خودروسازی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین تعهدات معوق شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد کاهش داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کل تعهدات معوق این دو شرکت 108 هزار دستگاه می باشد در حالیکه سال گذشته در همین زمان 447 هزار دستگاه خودرو معوق وجود داشت.

صادقی نیارکی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده آن است که موضوع تحویل به موقع خودروهای معوق امسال مدیریت شده و دو شرکت ایران خودرو و سایپا، مکلف اند، 60 درصد تولیدات روزانه خود را به تعهدات معوق اختصاص دهند و 40 درصد باقی مانده نیز تا پایان سال به فروش فوق‌العاده اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: فروش فوق العاده تا پایان سال با تحویل یک تا سه ماه انجام می شود که در مجموع شامل 150 هزار دستگاه خودروی تولید شده توسط دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور است.

صادقی نیارکی افزود: به طور متوسط ماهیانه 25 هزار دستگاه خودرو به طور منظم توسط این دو شرکت در قالب فروش فوق العاده عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با احتساب 342 هزار دستگاه خودرویی که از ابتدای امسال تحویل متقاضیان شده و 150 هزار دستگاه خودرویی که در قالب فروش فوق العاده عرضه می‌شود و همچنین برنامه 60 درصد تحویل تعهدات معوق، قطعاً برنامه تولید و عرضه یک میلیون دستگاه خودرو در سال 99 محقق می شود.

منبع تسنیم


نظرات

  • ایرانی جانم فدای وطنم ایرانی جانم فدای وطنم (24 شهریور 1399 ساعت 10:12)

    این سخنان آقای نیارکی همان ، وعده های تو خالی بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد را به یاد همه میاره .اسفند 97 ثبت نام کردن خودرو را مرداد 99 تحویل دادن با هزار مکافات، اگر خودرو سازان به وعده های تو خالی خودشان عمل کنند این آشفته بازار بوجود نمیاد. خودرو ها را در پارکینگ هایشان دپو میکنند و منتظر آقای شیوا هستند که نامه افزایش قیمت را در سایت اعمال کند و سر مردم بیچاره کلاه با واریز تفاوت افزایش. دست شما دیگر پیش مردم رو شده و حنای شما بی رنگ.

  • سهراب سهراب (24 شهریور 1399 ساعت 08:14)

    تاراج مردم توسط بورس، دلار، سکه که تمام میشود خودرو وارد میدان میشود و عده ایی هم شکار این بازی میشند و یا واقعا بازیکن بحران اقتصادی شده اند. اما دود این بازیها بچشم کارگران، حقوق بگیران و طبقه آسیب پذیر میرود. تحت هر شرایط لایق هرچه لایق.