اعداد و ارقام نشان میدهد گروه خودروسازی فُلکس واگِن در سال میلادی گذشته با احتساب تمامی 12 برند تحت مالکیتش حدود 10.217 میلیون دستگاه انواع خودرو به فروش رسانده که بدون احتساب مالیات برابر با سودی به میزان 14.8 بیلیون یورو میباشد که حکایت از افزایشی 19 درصدی نسبت به سال 2013 دارد. درآمدهای حاشیهای نیز در کل از 5.9% در سال 2013 به 7.3% در سال 2014 رسیده است.
در این میان برند پورشه بهترین رشد را نسبت به بقیه داشته است. این کمپانی در سال 2014 با فروش 187,000 دستگاه رشد 20 درصدی را نسبت به 155,000 دستگاهِ به فروش رفته در سالِ 2013 تجربه کرده است که شامل 59,363 دستگاه مدل جدید ماکان و 545 دستگاه 918 اسپایدر میباشد. البته سود جانبی آن به 15.8% تقلیل یافته (نسبت به 18% سال 2013)؛ علت هم شاید سرمایهگذاری روی مدلهای آینده باشد.
برند VW فروشی برابر با 6.119 میلیون دستگاه داشته که نسبت به سال 2013 به میزان 1.6% افزایش نشان میدهد. درآمدهای عملیاتی (Operating) نیز افت چشمگیر 14.4% را شاهد بوده است. به گفتهی "مارتین وینتِرکورن" کشمکشهای سیاسی روی بازار روسیه تأثیر خوبی نداشته؛ سود حاشیهای هم از 2.9% (سال 2013) به 2.5% کاهش پیدا کرده است. رکورد بالاترین فروش متعلق به مدل گلف (Golf) است با 1.011 میلیون دستگاه که نسبت به سال قبل (824,629 دستگاه) جهش قابلملاحظهای را نشان میدهد. در رتبه دوم هم مدل جِتا (Jetta) با فروش 926,277 دستگاه قرار میگیرد (Jetta در بازار چین با نام Sagitar شناخته میشود). به دنبال این دو به ترتیب مدلهای پولو (Polo) با 753,754 دستگاه و پاسات (Passat) با 747,583 دستگاه قرار میگیرند. لازم به ذکر است مدلهای فائِتون (Phaeton) و سوپر-اِکو XL-1 هم به ترتیب به تعداد 4,061 و 106 دستگاه فروخته شدهاند.
اشکودا موفق به شکستن مرز 1 میلیون شده و 1,049,682 دستگاه از مدلهای مختلف خود به فروش رسانده که بیشترین آن متعلق به مدل اُکتاویا (Octavia) با 397,433 دستگاه میباشد. همچنین این برند با افزایش درآمد جانبی از 5.1% در سال 2013 به 7% در سال گذشته لقب یکی از سودآورترین انبوهسازان خودرو را به خود اختصاص داده است.
برای سئات نیز سال گذشته از این نظر که توانست ضرر 151 میلیونیاش در سال 2013 را جبران کند بد نگذشته است. بیشترین فروش این برند مربوط به مدل لئون (Leon) است که از 114,000 به 157,087 دستگاه رسید. درمجموع سئات 394,860 دستگاه به فروش رسانده و سود 127 میلیون یورویی به دست آورد.
آئودی هم با فروش 1.744 میلیون دستگاه سال خوبی را پشت سر گذاشته؛ این عدد نسبت به سال 2013 (1.578 میلیون دستگاه) رشد 10.1% را نشان میدهد. البته سرمایهگذاریهای انجامشده روی مدلهای آینده (برای مثال A4 جدید) و پلتفرم جدید MLB باعث افت درآمد حاشیهای از 10.1% به 9.6% شده است.
فرزند انگلیسی این گروه خودروسازی یعنی بنتلی هم فروش نهچندان خوب 11,033 دستگاه را به ثبت رساند؛ این رقم شامل 4,556 دستگاه مدل فلایینگ اسپور (Flying Spur) و 3,442 دستگاه کانتیننتال جی تی (Continental GT) است. درآمد عملیاتی آن نیز به مرز 170 میلیون پوند رسید که 9.7% آن سهم درآمدهای حاشیهای بوده است.