1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نگاهی به تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش‌های فوق العاده خودروسازان

نگاهی به تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش‌های فوق العاده خودروسازان

تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش‌های فوق العاده خودروسازان
4 مهر 1399
  • 3

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد متقاضیان خرید خودرو در فروش‌های فوق العاده خودروسازان را اعلام کرد.

 سهیل معمار باشی، در این خصوص گفت: در فروش فوق العاده اول برای 25 هزار خودرو توسط سایپا و ایران خودرو، شش میلیون و 400 هزار نفر ثبت نام کرده بودند یعنی به ازای هر خودرو حدود 275 نفر ثبت نام داشتند.

وی ادامه داد: در فروش فوق العاده دوم که ایران خودرو برای 15 هزار دستگاه اجرا کرد، عدد ثبت نام از 275 نفر به ازای هر خودرو به 70 نفر رسید و کاهش قابل توجهی داشت.
 

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نمودهای تاثیر بازارهای پیشرو و شاخص های اقتصاد کلان در بازار خودرو اضافه کرد: فروش فوق العاده سوم با ریزش بورس مواجه بود و نقدینگی به بازارهای مختلف از جمله خودرو وارد شد که در فروش فوق العاده سوم ایران خودرو برای 16 هزار دستگاه، حدود دو میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند یعنی به ازای هر خودرو 157 نفر متقاضی وجود داشت!

به گفته معمار باشی، محدودیت‌ها و شروط گذاشته شده در ثبت نام خودرو، تا حدودی تاثیر دارد اما حد و مرز استقبال یا عدم استقبال را شرایط بازارهای پیشرو دیگر تعیین می کند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط بازارهای پیشرو را نتوانیم کنترل کنیم خودروسازان هر چقدر تولید و عرضه را بیشتر کنند، بازار تثبیت نخواهد شد.



نظرات

  • وسام وسام (6 مهر 1399 ساعت 05:30)

    به نظر من تعداد نفرات که در ثبت نام خودروکم شده به این دلیله که درهرسریع خودروهای ارزان تردرلیست فروش نیست اگردرهرسریع که ثبت نام خودروهای ارزان تر باشد تعداد ثبت نام کنندها خیلی زیادخواهدشدچون بیشتر مردم قدرت خرید ماشین گران قیمت رانداردمثل خودمن درهرسریع می خواستم خودروی ارزان قیمت تر را ثبت نام کنم

  • حمید حمید (5 مهر 1399 ساعت 10:39)

    آنکس که نداند و نداند که نداند / در جهل مرکب ابد الدهر بماند .

  • علیرضا علیرضا (4 مهر 1399 ساعت 12:25)

    از ماست که بر ماست. لعنت به جهل و جهالت...