1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. هدف وزیر پیشنهادی صمت: تلاش برای کاهش قیمت خودرو و شکستن انحصار خودروسازی

هدف وزیر پیشنهادی صمت: تلاش برای کاهش قیمت خودرو و شکستن انحصار خودروسازی

وزیر پیشنهادی صمت: تلاش برای کاهش قیمت خودرو و شکستن انحصار خودروسازی
7 مهر 1399
  • 3

وزیر پیشنهادی صمت افزایش عرضه خودرو را جزو مهمترین اولویت‌ وزارت دانست و گفت: باید انحصار خودروسازی را بشکنیم و شرایط را برای تنوع خودرو در بازار مهیا کنیم.

علیرضا رزم‌حسینی افزایش عرضه خودرو را جزو مهمترین اولویت‌ وزارت صمت دانست و گفت: اگر شرایط اجازه دهد باید مقداری انحصار در خودروسازی را بشکنیم و فضا را برای تنوع خودرو در بازار مهیا کنیم.

وزیر پیشنهادی صمت با انتقاد از اینکه قیمت تمام شده خودرو در ایران بالا است، ادامه داد: خودرو هزینه‌های مالی بالایی دارد و احتمال دارد طی سه تا چهار ماه آینده بر اساس بررسی کارشناسی که پیش از قبول مسئولیت و با استفاده از ظرفیت تیمی انجام دادم با همکاری کارشناسان دولت و مجلس تدابیری را اتخاذ کنیم که بر اساس آن قیمت‌های مناسبت‌تری را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات خودرو تعیین کنیم تا قیمت خودرو تا حدودی کاهش یابد.

رزم حسینی در ادامه این گفت و گو، با بیان اینکه نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو به هم خورده است، افزود: بخشی از این مشکل مربوط به سیاست‌های پولی و مالی کشور و جریان یا هدایت نقدینگی به سمت بورس است که در این رابطه باید با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نشست‌هایی را داشته باشیم تا بتوان وضعیت خودرو را بهبود بخشید.

تلاش برای کاهش قیمت خودرو

رزم حسینی با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد قیمت خودرو کاهش یابد، گفت: تلاش خواهیم کرد بر اساس شرایط موجود و به صورت همزمان هم تولید را افزایش دهیم و هم فضا را برای رقابت مهیا کنیم تا قیمت‌ها در بازار تعادل بهتری پیدا کرده و به تعادل برسد.



نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (8 مهر 1399 ساعت 03:27)

    دروغ میگن هزار جور حرف میزنن ولی پشت این همه گرونیا خودشونن

  • Hgh Hgh (7 مهر 1399 ساعت 14:01)

    مشکل افزایش قیمت دلار است
    انحصار خودرو در ایران که چیز تازه ای نیست شما باید قیمت دلار را پایین بیاورید اینجوری شاید قیمت خودرو هم بیایید پایین

    منتقد منتقد (8 مهر 1399 ساعت 15:30)

    قیمت دلار پایین بیاد باز تحریم ها نبود قطعه رو دلیل میکنن