1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. خودرو شاهين بالاتر از متوسط جهاني از نظر ايمني و امنیت است

خودرو شاهين بالاتر از متوسط جهاني از نظر ايمني و امنیت است

9 مهر 1399
  • 3

 

عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: خودروي شاهين قابل رقابت با محصولات خارجي است و اين خودرو افتخار ملي محسوب می شود.

 محمدرضا سعادت درباره خودرو شاهين و اينكه اين خودرو تا چه حد مي تواند بر بازار خودرو اثر بگذارد، گفت: گروه خودروسازی سایپا خودرویی را طراحی و تولید کرده که از جنبه های مختلف فنی و ظاهری، مناسب است و می تواند خودروی محبوب خانواده های ایرانی باشد.

عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی افزود: بررسی خودرو شاهین نشان می دهد که این خودرو نسبت به محصولات متوسط جهانی سطح بالاتری دارد و در خاورمیانه و منطقه هم می تواند جایگاه خوبی به دست بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که گروه خودروسازی سایپا توانسته چنین خودرویی را طراحی و تولید کند، این اتفاق بزرگی است که بایستی به نحو شایسته اطلاع رسانی شود.

سعادت ادامه داد: شاهین از نظر تکنولوژی سطح بالایی دارد و تنها کمبود این خودرو برای رقابت در بازارهای جهانی، گیربکس اتوماتیک است. اگر سایپا بتواند گیربکس اتوماتیک شاهین را تولید کند این خودرو به سرعت جایگاه خود را در بازار داخلی و حتی خارجی پیدا می کند.

وی گفت: خودرو شاهین به جهت ایمنی و امنیت با خودروهای روز دنیا تفاوتی ندارد و این نکته بسیار مهمی است که باید رسانه ای شود تا همه متوجه تغییرات گسترده ای که در صنعت خودرو صورت گرفته شوند.

عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تصریح کرد: باید توجه داشت موفقیتی که در طراحی و تولید خودروی شاهین به دست آمده، در سخت ترین شرایط کشور بوده است. صنعت خودرو با تحریم های پیچیده ای روبرو است که اگر همت مهندسان ایرانی نبود، این صنعت با چالش های جدی تری مواجه شده بود.

وی گفت: گروه خودروسازی سایپا توانمندی های زیادی دارد که می تواند از آن برای توسعه و ایجاد خودروهای جدید استفاده کند.

عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تاکید کرد: شاهین می تواند با خودروهای خارجی رقابت کند چرا که این خودرو در سطح بالای استانداردی طراحی و تولید شده است.

 

 



نظرات

  • علی رضا علی رضا (9 مهر 1399 ساعت 12:02)

    همه چیز ما بالاتر از سطح استانداردهای جهانی هست همین جور پیش بریم یکی دو سال دیگه ژاپن رو می گیریم از کمکمون به سیل زده ها خوزستان بگیر که بقول خود استانداردش رئیس صلیب سرخ جهانی که انگشت به دهن موند تا خودرو و ارزش پول و بورس و غیره

  • منتقد منتقد (9 مهر 1399 ساعت 11:41)

    واقعا پس چرا خودرو نصف دولتیا بنز و ماشینای خارجیه از همینا بدین سوار شن اگه واقعا اعتماد دارین بهش
    وقتی برای اولین بار قطار به ایران اومد اولین مسافراش دولتیا بودن چون مردم هنوز با قطار اشنایی نداشتن این بود سیاست
    نه الان که با یه گزارش من دراوردی میگن کیفیتش بالایی داره.. به فرض بگیم درست.. شما یه خودرو رو انتخاب کردین واسه تست کی ضامن میشه بقیه همینجوری باشه
    وقتی پا به خیابون و جاده میزاره معلوم میشه
    تا حالا کدوم یک از دولتی ها سوار همچین خودرو یا خودرو های ایرانی شدن
    اینا دنارو که میگین بهترین خودرو ایرانه پس میزنن و دنبال خودروهای خارجی هستن پس اینجا معلوم میشه که دولت به خودرو سازی خودش اعتماد نداره.........مردم هم که مهم نیستن بزار کشته بشن جمعیت کمتر بهتر ....

  • علی علی (9 مهر 1399 ساعت 08:33)

    آق ممد شما چقد سوارش شدی چند صد هزار کیلومتر تستش کردی ؟؟؟؟پالون پرایدو عوض کردین...کرکس بیشتر بهش میاد کمک فنراش همون پرایده!خخخخخخ.شرم آوره شرکت ********************شما بزنه تو کار رب گوجه فرنگی سنگین تره.آقایون خودروی دس دوم پدر مادر دار از عراق و افغانستان وارد کنن آمار تلفات جاده ای و مصرف سوخت و آلودگی هوا کم میشه...ولی کو دلسوز کو انسان؟؟؟؟