1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. درز اولین تصاویر جاسوسی از محصول جدید ب‌ام‌و X8

درز اولین تصاویر جاسوسی از محصول جدید ب‌ام‌و X8

11 مهر 1399
  • 0

 

تنها چند ماه پس از رونمایی کانسپت X7 iPerformance در سال ۲۰۱۷ بود که شایعات مربوط به تولید ب‌ام‌و X8 منتشر شد. گمانه‌زنی‌ها درباره این شاسی‌بلند بزرگ ادامه یافت و حتی گفته شد نسخه M پرفورمنس این خودرو نیز با قوای محرکه هیبریدی تولید خواهد شد. ما هنوز نمی‌دانیم که کدام‌یک از این خبرها درست هستند اما می‌دانیم که X8 واقعاً توسعه خواهد یافت.

bmw-x8-spy-4.jpg

به تازگی اولین تصاویر جاسوسی از شاسی‌بلند جدید ب‌ام‌و منتشر شده و با پسری بزرگ طرف هستیم. با اینکه X8 از پوشش‌های استتاری و پانل‌های بدنه زیادی استفاده کرده اما باواریایی ها نمی‌توانند شکل انحنادار و منحصربه‌فرد این شاسی‌بلند را پنهان کنند. همین ابعاد بزرگ در بخش عقب کاملاً به چشم می‌آید. برخلاف X7، نماهای عقبی X8 دارای شانه‌های گیرایی هستند که به نظر می‌رسد به سمت چراغ‌های عقب تمایل دارند. به سختی می‌توان جزئیات بخش جلوی این خودرو را تشخیص داد زیرا پوشش‌های زیادی روی جلوپنجره و چراغ‌ها وجود دارند.

 

یکی از جنبه‌های جالب‌توجه طراحی X8 خط طویل آن است و این در حالی است که احتمال وجود سه ردیف صندلی در آن کم می‌باشد. فضای اضافی در دسترس به ب‌ام‌و اجازه خواهد داد کابینی لوکس را برای X8 ارائه کند. اگر ب‌ام‌و بخواهد در بازار شاسی بلندهای بسیار لوکس رقابت کند باید هم‌ چنین چیزی را در نظر بگیرد. در این بازار خودروهایی همچون رنجروور ولار، آئودی Q8، بنتلی بنتایگا و… حضور دارند.

bmw-x8-spy-3.jpg

گمانه‌زنی‌ها درباره قوای محرکه احتمالی X8 ادامه دارند زیرا به نظر می‌رسد احتمال عرضه سه نسخه از این خودرو از جمله مدلی پرفورمنس و پلاگین هیبریدی با نام X8 M45e وجود دارد. ظاهراً این مدل از قوای محرکه مشابه ۷۴۵e استفاده خواهد کرد و برچسب “خودروی تست هیبریدی” نشان دهنده‌ی درستی این موضوع است. البته شایعاتی هم درباره تولید نسخه داغ‌تر X8 M با قدرت ۷۵۰ اسب بخاری نیز وجود دارد.

احتمال معرفی یا پیش‌نمایش ب‌ام‌و X8 تا پیش از پایان سال جاری وجود دارد. شایعات متناقضی زیادی درباره این شاسی‌بلند وجود دارند هرچند دیدن این خودروی تست باعث شده به رونمایی آن در آینده‌ای نزدیک امیدوار باشیم؛ اما باید گفت فروش چنین خودرویی تا اواخر سال ۲۰۲۱ شروع نخواهد شد. احتمالاً X8 با طراحی منحصربه‌فرد خود به یکی از لوکس‌ترین محصولات تاریخ ب‌ام‌و تبدیل خواهد شد.

 

 

منبع پدال


نظرات