1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. به نمایندگان مجلس دنا پلاس فروخته نخواهد شد

به نمایندگان مجلس دنا پلاس فروخته نخواهد شد

11 مهر 1399
  • 2

در دوره گذشته خودروهایی به نمایندگان داده شده که در این میان آنها خودروهای گران قیمتی همچون سوزوکی ویتارا و سراتو و در ادوار قبل‌تر زانتیا مشاهده می‌شود.

مجلس یازدهم در اصلاح رویه ها بر تهیه خودروی داخلی با اولویت خودروی پژوپارس تأکید داشت اما با توجه به برنامه تولید کارخانه ایران خودرو ناگزیر به خرید ترکیبی از دنا و پژوپارس اقدام کرد و مطابق قواعد و رویه‌های جاری دستگاه‌های دولتی این خرید حدود ۴ماه پیش با قیمت مصوب کارخانه که برای همه دستگاه‌های دولتی هست، انجام شد.

رویه گذشته این بوده که برای صرفه جویی در هزینه‌ها خودرو به صورت قسطی به نماینده واگذار و در این صورت تمام هزینه‌های مربوط به خودرو به عهده نماینده گذاشته می‌شد.

هیئت رئیسه این رویه که باعث کاهش جدی هزینه‌ها برای مجلس می‌شد را امری منطقی تشخیص داد اما رهاشدگی بازارخودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت خودروها در طول این ۴ ماه که حتی پراید را هم تبدیل به  کالایی لاکچری کرد، باعث تفاوت قیمت بسیاربالا شد.

 حدود ۶۰ نفر از نمایندگان حتی برای دریافت خوردو ثبت نام نکرده بودند و تعدادی دیگر نیز علی‌رغم نیاز برای جلوگیری از سوءاستفاده، خودروهای خود را تحویل نگرفتند یا پس دادند نمایندگان دیگر نیز صرفا بر تأمین خودرو برای انجام وظیفه نمایندگی تأکید دارند و نه بیشتر. 

نظر به اختلاف قیمتِ بسیار زیادِ ارزش روز خودروها در قیاس با قیمت خرید که در طول این ۴ماه ایجاد شده، هدف اصلی صرفه جویی با این افزایش قیمت پوشش داده می شود لذا مقرر شد خودروهای خریداری شده به نمایندگان فروخته نشود و مالکیت آن متعلق به مجلس باقی بماند و در طول دوره نمایندگی از آن استفاده کنند.



نظرات

  • علیرضا علیرضا (12 مهر 1399 ساعت 13:07)

    اونوقت بعضی ها هی برای نماینده ها حرف درست میکنن و تهمت الکی میزنند

  • علیرضا علیرضا (12 مهر 1399 ساعت 13:06)

    اونوقت بعضی ها هی برای نماینده ها حرف درست میکنند و تهمت الکی میزنند