1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. عبور از دیوار تحریم با دیگنیتی؛ شاسی بلند جدید گروه بهمن + عکس

عبور از دیوار تحریم با دیگنیتی؛ شاسی بلند جدید گروه بهمن + عکس

16 مهر 1399
  • 9

 

بهمن موتور در آینده ای نزدیک از یک خودروی جدید رونمایی می کند که در شرایط تحریم های سنگین صنعت خودرو به مثابه دمیدن روح تازه در کالبد این صنعت خواهد بود.

از ماه ها پیش و پس از اخبار و تصاویری که جسته و گریخته از یک خودروی استتار شده منتشر می شد، انتظار می رفت که شاهد خودرویی جدید در بازار کم رمق خودروی کشور باشیم.

در ابتدای هفته اما گروه بهمن به این شایعات خاتمه داد و خبر از ورد یک محصول جدید به بازار ایران داد تا نویدبخش خبری خوش در بازاری باشد که ماه هاست ما را با اخبار خود، متحیر ساخته است.

در بسیاری از کشورها یقینا خبر ورود یک خودرو به خط تولید شرکتی خودروساز به خودی خود نمی تواند خبری آنچنانی باشد اما در اینجا ما با یک اتفاق ویژه روبرو هستیم.

این خبر از آنجا ارزش زیادی پیدا می کند که می بینیم صنعت خودروی ایران با شدیدترین تحریم ها روبرو است، تحریم هایی که هر چند از جانب یک کشور به ما تحمیل شده است اما در عمل تمام جهان به آن پایبند هستند و از آن پیروی می کنند.

98.jpg

در این تحریم ها که از سوی آمریکا و به صورت یکجانبه بر صنعت خودروی ایران اعمال شد، قدیمی ترین شرکای خودروسازان ایرانی نیز بازار ایران را ترک کردند و حتی برخی آز آنها نظیر رنو و پژو ضررهای زیادی نیز از این تحریم ها متحمل شدند اما به هر حال به آن پایبند ماندند.

آنچه عرضه محصول جدید از سوی بهمن موتور را باارزش تر از آنچه که باید باشد، می کند باز هم به تحریم ها بازمی گردد.باید بدانیم که گروه بهمن به طور خاص و با ادعاهای واهی مورد تحریم قرار گرفته است یعنی نه تنها صنعت خودروی ما تحریم است بلکه گروه بهمن نیز خود هدف تحریم های اختصاصی آمریکا قرار دارد.

در شرایطی که یک شرکت با تحریم های شدید دوجانبه مواجه است، انجام امور روزانه نیز با سختی مواجه می شود چه برسد به این که بخواهد گام های بلندی مانند تولید یک خودروی جدید بردارد.

به هر حال این کار با تمام سختی ها و مشقاتی که وجود داشته است انجام شد و ما در انتظار یک خودروی جدید با ظاهری متمایز به بازار کشور هستیم اما در اینجا باید یک نکته را هم یادآوری کنیم.

گروه بهمن و به طور خاص بهمن موتور، یکی از نخستین شرکت های خودروسازی ایران است که توسط بخش خصوصی اداره می شود و یقینا باید موفقیت در عقد قرارداد با یک شرکت خارجی در زمان تحریم و تولید خودرو در این شرکت را مدیون همین مدیریت خصوصی بدانیم.

این اتفاق یکبار دیگر به ما گوشزد می کند که راه نجات اقتصاد بیمار ایران، خصوصی سازی واقعی و میدان دادن به فعالان اقتصادی این بخش است تا بتوانند با چابکی مدیریتی از بحران های پیش رو عبور کنند.

در آخر آنچه معرفی خودروی جدید بهمن موتور در گوش ما فریاد می زند این است: تحریم های خارجی در همه شئون اقتصادی و اجتماعی ایران موثر بوده است اما هنوز هم اگر از دیوار خود تحریمی ها عبور کنیم می توانیم تحریم های آمریکا را بی اعتبار سازیم.

بی اعتبار کردن تحریم های آمریکا هر چند سخت است اما پیش نیاز آن عبور از دیوار خودتحریمی و بروکراسی اداری است.

 

 



نظرات

  • احد احد (5 مرداد 1400 ساعت 14:29)

    سلام فقط از موتور پژو سمند اونقدر گلایه داریم..وجلوبندی هاش..واکسل هاش..هر سیستمی که میخوایین بزنین ولی بروز کم هزینه باشه. .دوم مصرف پایین باشه .. بیصدای خیلی مهمه

  • فرزاد فرزاد (17 مهر 1399 ساعت 23:57)

    اخه مونتاژ یک خودروی چینی اینقدر افتخار داره وقتی ایران خودرو و سایپا خودرو جدید میسازن همچین ذوقی دیده نمیشه که با مونتاژ یک خودروی چینی در این مقاله دیده میشه چابکی هوشمندی مدیریت خصوصی عبور از خود تحریمی !

  • آذرپندار آذرپندار (17 مهر 1399 ساعت 07:21)

    باز رفتن از خارج وارد کردن بنام تولید داخلی سرهم کنند با قیمت دلار آزاد چند برابر قیمت واقعی بدن دست ما

  • ابوالفضل لیوی ابوالفضل لیوی (17 مهر 1399 ساعت 02:47)

    تو این بازار ولوشو صرف با خرید یک پژو پارس صفره یا یه زانتیایی که مدل پایینه ولی خیلی تمیزه .

  • به به به به (17 مهر 1399 ساعت 00:12)

    میشه یه خرگاوشترمرغ پلنگو(کپی از بقیه برندا به اسم تولیدملی) سرسفره گذاشت خورد یا توان همه میرسه بخرنش؟ پراید ک قیمت حتمادارین چنده اونوقت اینو ک بالا500روشاخشه
    به به شکست تحریما

  • ناصر ناصر (16 مهر 1399 ساعت 23:27)

    هاوال پابند موند؟
    این سری سازمان سمت بایستی مراقب باشه که دوباره بهمن خودرو، خودرویی که وجود نداره رو به پیش خریداران نفروشه. مثل هاوال H2

  • ابی ر ابی ر (16 مهر 1399 ساعت 23:09)

    آره با گرون کردن همه چیز ،،تحریما بی اثر میشه،،،مردم هم خر و هاااااالووووو،،،برین گم شین،کمر مردم برید زیر بار گرونی....

  • milad milad (16 مهر 1399 ساعت 13:55)

    رنو و پژو پایبند موندن!

  • منتقد منتقد (16 مهر 1399 ساعت 13:30)

    خوش به حال خریدارش ما که توانایی شو نداریم حداقل تو خیابون ببینیم شاید دلمون شاد شه............