1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. معرفی 3 خودروی 8 سیلندر با ارزش خرید بالا در ایران + حدود قیمت

معرفی 3 خودروی 8 سیلندر با ارزش خرید بالا در ایران + حدود قیمت

20 مهر 1399
  • 2

 

هشت سیلندر فقط آمریکایی! از این کلیدواژه مشتری پسند عمری است که می‌گذرد.  دیرزمانی در این کشور تنها خودروهای دراز، خشن و سنگین آمریکایی بودند که در برندهای فورد، شورولت، جمس، بیوک، پونتیاک، جیپ، دوج، کریسلر و لینکلن با موتورهای بزرگ و پرمصرف هشت سیلندر جولان می‌دادند و گران بودن خود را به رخ می‌کشیدند.

45 سال پس از آن دوره، سه خودروساز آسیایی محصولاتی هشت سیلندر را روانه بازار ایران کرده‌اند که کمتر کسی سراغ‌شان می‌رود؛ کیا با شاسی‌بلند موهاوی، لکسوس با GS430 و هیوندای با لیموزین اکوئوس. این خودروها که همگی 10 سال  یا بیشتر سن دارند، برخلاف تصویری که از خودروهای هشت سیلندر در ذهن داریم، نه به شدت پرمصرف اند نه خیلی آلاینده اما هرگز در حد و اندازه‌ یک موتور توربوی چهارسیلندر امروزی هم کم مصرف و سبز نیستند. این موتورها بدون دردسرهای بسیار زیاد موتورهای هشت سیلندر آمریکایی، قدرت کافی و کشش مناسب را در اختیار مالکان خود می‌گذارند و بین 12 تا 15 لیتر بنزین هم در هر صد کیلومتر می‌سوزانند. ببینیم هریک از این خودروهای نام آشنا چه مشخصاتی دارند.

کیا موهاوی مدل 2010 -قیمت حدود 1.5 میلیارد

3.jpg
کیا موهاوی شاید یکی از گمنام‌ترین خودروهای کیا پس از مدل عجیب سول، همین شاسی‌بلند چارگوش و زمخت است. خودرویی که گرچه زود مشهور شد ولی خیلی زود از اعتبار افتاد و به خودرویی گوشه‌نشین در گالری‌های حاشیه‌ای بدل شد. این غول 2225 کیلوگرمی، با داشتن موتوری وی شکل، هشت سیلندر و 4627 سی‌سی، نقطه اشتراک با سری سنتنیال است. موتور البته در این نسخه 340 اسب قدرت و 435 نیوتن‌متر هم گشتاور تولید می‌کند که ارقام خوبی برای چنین محصول زمختی است. به همین منوال، شتاب موهاوی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، حدود 8 ثانیه است که برای خودرویی در این ابعاد رقم بدی نیست. 9 کیسه هوا، صندلی‌های تمام برقی هوشمند در کنار سان روف دوحالته، کروز کنترل و رینگ و لاستیک و سامانه دو دیفرانسیل هوشمند از ویژگی هایی است که در این کره‌ای مستحکم می‌توانید بیابید. موهاوی البته در زمینه توان آفرود جزو ضعیف‌ترین های کلاس خود است.
 

لکسوس GS430 مدل 2008- قیمت حدود 1 میلیارد

2.jpg

لکسوس GS430 این یکی هم خودرویی است که در برخی نقاط به شکل ظریفی از محصولات مرسدس بنز تقلید کرده است. لکسوس جی‌اس البته خودروی باشخصیتی است که از بدو ورود به بازار جهانی توانست اعتماد خریداران را جلب کند. اما بخت و اقبال هرگز با این سدان متوسط و اسپورت ژاپنی نبوده است. جایی که نه در این نسل و نه در نسل بعدی نتوانست با ب.ام.و سری5 رقابتی مناسب را کلید بزند و با میزان اندکی از فروش، خیلی سریع بازار را ترک کرد. جی‌اس430 از موتوری هشت سیلندر، وی شکل و 4239 سی‌سی به قدرت 280 اسب و گشتاور 425 نیوتن‌متر سود می برد. این سدان متوسط ژاپنی با طول 82/4 متر ، 1650 کیلو وزن دارد و در 6ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. 12 ایربگ، سیستم تهویه مطبوع اتومات، کروز کنترل و اتاقی مملو از چوب و چرم، تنها بخش کوچکی از امکانات سری 430 لکسوس جی‌اس هستند.
 
     
هیوندای سنتنیال مدل 2010 – 2 میلیارد تومان

1.jpg

هیوندای سنتینال یک سدان فول سایز مجلل با طرحی تقلیدی که بین لکسوس، ب.ام.و و بنز در نوسان است و اولین حرکت جدی هیوندای در راستای ورود به بازار خودروهای سوپرلوکس است. سنتنیال که با 5متر و 16سانتی‌متر طول یکی از بزرگ ترین ساخته‌های تاریخ هیوندای است، به موتوری قدرتمند و هشت سیلندر مجهز است که توان کافی برای کشیدن وزن 2تنی سنتنیال را دارد. این پیشرانه وی شکل و 32 سوپاپه با 4627 سی‌سی حجم دقیقا 366 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر گشتاور ، نیروی خود را با گشاده دستی به محور عقب انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا 100 خوب به میزان 7ثانیه در کنار حداکثر سرعت 250 کیلومتر از این سفینه مجلل کره‌ای خودرویی مناسب برای قرارهای کاری یا سفر و گشت و گذار ساخته است. فنربندی هیدروپنوماتیکی، 9کیسه هوا، سیستم صوتی پیشرفته لکسی کان، صندلی‌های تمام هوشمند چرمی به همراه سامانه پارک هوشمند تنها بخشی از فهرست بلندبالای امکانات این سدان کره‌ای است.

 

 



نظرات

  • رامین رامین (21 مهر 1399 ساعت 06:58)

    در جریانین که همین مدلهارو..با دلار 30هزارتومنی بخوای بخری تو کشورهای همسایه....خیلی گرون هم بخری..نصف این قیمتهاست...!!
    اینجا ایران است

  • محمد محمد (20 مهر 1399 ساعت 14:33)

    قطعا سنتنیال با چند سر و گردن بالاتر، بهتر از همه شون هست. واقعا ماشین عالی و بی دردسریه