1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. از هیوندای سانتافه آمریکایی رونمایی شد + عکس

از هیوندای سانتافه آمریکایی رونمایی شد + عکس

25 مهر 1399
  • 1

 

هیوندای سانتافه فیس لیفت در تابستان سال جاری میلادی معرفی شد و حالا نسخه مخصوص بازار آمریکای کراس اوور محبوب کره‌ای‌ها نیز پدیدار شده است.

زیر کاپوت سانتافه ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری اسمارت استریم قرار می‌گیرد که جایگزین نمونه ۲.۴ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه قدرت تخمینی ۱۹۱ اسبی و گشتاور ۲۴۷ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. 

9.jpg

پیشرانه یاد شده به‌صورت استاندارد با سیستم استارت/استاپ عرضه شده و حدود ۸ درصد کم‌مصرف‌تر از پیشرانه قبلی است. مشتریانی که به دنبال نمونه قوی‌تر هستند می‌توانند نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی جدیدی را انتخاب کنند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۷۷ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتون متر است. این پیشرانه با گیربکس دوکلاچه هیوندای همکاری دارد گیربکسی که پاسخ‌های بهتر و تعویض‌های سریع‌تری را ارائه می‌کند.

 اما سانتافه ۲۰۲۱ با نسخه هیبریدی جدیدی نیز در دسترس است که این مجموعه شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و باتری لیتیوم-یون ۱.۵ کیلووات ساعتی می‌باشد. مدل یاد شده به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و قدرت ترکیبی ۲۲۵ اسبی و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری دارد.

 

 



نظرات

  • محمود محمود (25 مهر 1399 ساعت 14:15)

    چه طراحی زشت و نپخته ای داره . خواسته تیپ کراس اور های اروپایی رو با چهره شاسی بلندهای امریکایی ترکیب کنه و این حجم مضحک رو ساخته . جون به جون ماشین آسیایی کنن نمیتونه شبیه آلمانی ها یا امریکایی ها بشه ، فقط خودش رو مسخره میکنه