فورد اعلام کرد به منظور هماهنگی با استانداردهای آلایندگی اروپایی نیازمند خرید اعتبارات آلایندگی خودروسازان رقیب است.
فورد اروپا در بیانیه اخیر خود اعلام کرده به منظور کاهش میزان دیاکسید تولیدی محصولاتش و جلوگیری از جریمههای سنگین به سایر خودروسازان ملحق خواهد شد. فورد به نام این خودروساز اشارهای نداشته اما هر دو شرکت رنو و ولوو تائید کردهاند در حال پذیرش شرکا برای همکاری در زمینه آلایندگی هستند تا بتوانند اهداف آلایندگی سال ۲۰۲۰ را برآورده کنند.
این خودروساز آمریکایی مدعی است با تولید کوگا پلاگین هیبریدی میتوانست به هدف تولید ۹۸ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر دست یابد اما فروش این خودرو متوقف شده و پس از آتشسوزی برخی از مدلهای این خودرو فورد مجبور به فراخوان ۲۰۸۰۸ دستگاه کوگا پلاگین هیبریدی شده است.
فورد اروپا در بیانیه خود گفته است:
فورد همیشه به دنبال دستیابی به اهداف آلایندگی اتحادیه اروپا بوده و این کار را همواره انجام خواهد داد. بر پایه نقشه راه محصولاتی که امسال برنامه ریزی شده انتظار داریم حتی با وجود اختلالهایی که با شیوع ویروس کرونا به وجود آمده بتوانیم با قوانین هماهنگ شویم. البته مشکلات کنونی مربوط به کوگا پلاگین هیبریدی باعث توقف فروش این خودرو شده و ما نتوانستهایم به اهداف خود در هماهنگی با قوانین آلایندگی سال ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا دست یابیم.
اتونیوز میگوید فورد تنها ۱.۴ گرم در هر کیلومتر با رسیدن به اهداف آلایندگی نیمه اول سال جاری فاصله داشته است.
موضوع جالب اینکه خودروساز موردبحث در بخش خودروهای تجاری پذیرای سایر خودروسازان برای کاهش آلایندگی محصولات بوده و میزان آلایندگی محصولات ون در سال جاری کاملاً خوب بوده است.