1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار قیمت آئودی R8 RWD جدید در آمریکا + عکس

انتشار قیمت آئودی R8 RWD جدید در آمریکا + عکس

اعلام قیمت آئودی R8 RWD جدید در آمریکا + عکس
22 آبان 1399
  • 0

 

نسخهٔ محرک عقب آئودی R8 اواخر سال گذشته در اروپا معرفی شد و حالا در مدل ۲۰۲۱ به خانوادهٔ این ماشین در ایالات‌متحده هم اضافه شده است. این مدل که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر عرضه می‌شود، به همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی برادر چهارچرخ محرک خود مجهز که البته در اینجا ۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور کمتری تولید می‌کند. این یعنی در R8 RWD حالا ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ به چرخ‌های عقب تحویل داده می‌شود.

2.jpg

R8 RWD تنها ۰.۴ ثانیه از نسخهٔ چهارچرخ محرک خود کُندتر است زیرا در نسخهٔ کوپه ظرف ۳.۶ ثانیه (۳.۷ ثانیه در نسخهٔ اسپایدر) از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این سوپراسپرت آلمانی هم در نسخهٔ کوپه به ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت و در نسخهٔ اسپایدر ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که فقط ۶ کیلومتر بر ساعت از نسخهٔ کواترو کمتر است. R8 RWD وزن کمتری نسبت به همتای AWD خود دارد و شاسی آن به‌طور خاص برای انتقال قدرت محرک عقب سازگار شده است که آنتی‌رول بار جلوی سفت‌تر و افزایش کمبر منفی عقب ازجملهٔ این اصلاحات هستند.

 

نسخهٔ محرک عقب R8 در ظاهر اما تقریباً هیچ تفاوت قابل‌توجهی با نسخهٔ چهارچرخ محرک ندارد و صرفاً تیغهٔ جلو، تریم روی رکاب‌ها و دیفیوزر عقب آن به رنگ مشکی براق درآمده‌اند. یک پکیج بیرونی کربنی هم برای این نسخه قابل سفارش است که فیبر کربن را به محفظهٔ پیشرانه و تیغه‌های جانبی اضافه می‌کند. همهٔ مدل‌های R8 RWD به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلو و عقب LED با راهنماهای پویا نیز مجهز هستند.

3.jpg

این سوپراسپرت محرک عقب آلمانی در داخل به‌صورت استاندارد از صندلی‌های اسپرت با تنظیم برقی ۱۴ جهته و تودوزی چرمی ناپا برخوردار است و در صورت سفارش پکیج پریمیوم، تنظیم ۱۸ جهتهٔ صندلی‌ها، رو سقفی آلکانترا، سیستم صوتی ۵۵۰ واتی B&O با ۱۳ بلندگوی مجزا و پارکابی‌های چراغ‌دار هم به کابین اضافه می‌شوند. یکی دیگر از پکیج‌های داخلی قابل سفارش برای این خودرو پکیج کربن است که ‌تریم فیبر کربنی براق را برای قاب صفحه آمپر و دریچه‌های تهویه به همراه دارد.

4.jpg

قیمت آئودی R8 RWD مدل ۲۰۲۱ در ایالات‌متحده از ۱۴۲,۷۰۰ دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۵۴,۹۰۰ دلار برای نسخهٔ اسپایدر آغاز می‌شود که حدود ۳۰ هزار دلار از نسخه‌های کوپه و اسپایدر مدل چهارچرخ محرک کمتر است. کل خانوادهٔ R8 مدل ۲۰۲۱ از زمستان امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده می‌شوند.

 

 

منبع پدال


نظرات