1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. از تویوتا میرای ۲۰۲۱ ویژه بازار آمریکا رونمایی شد + عکس

از تویوتا میرای ۲۰۲۱ ویژه بازار آمریکا رونمایی شد + عکس

29 آبان 1399
  • 0

 

دومین نسل تویوتا میرای سرانجام آماده ورود به نمایندگی‌های این خودروساز در آمریکا می‌شود. سدان بدون آلایندگی ژاپنی‌ها حدود یک ماه پیش از ورود به بازار در نسخه نهایی تولیدی رونمایی شده است.

نسخه آمریکایی این خودروی سلول سوختی الکتریکی تقریباً مشابه مدل ژاپنی است. به این ترتیب مشتریان آمریکایی پشت فرمان همان سدان با ظاهری روان، صیقلی، پهن و نسبتاً کم ارتفاع خواهند نشست. میرای ۲۰۲۱ در دو تریم XLE و لیمیتد قابل انتخاب خواهد بود.

35.jpg

تویوتا مشخصات فنی میرای بازار آمریکا را منتشر نکرده اما ما می‌دانیم که این خودرو بر پایه پلتفرم دیفرانسیل عقب جدیدی شکل گرفته است. مشخصات دقیق قوای محرکه سلول سوختی این خودرو نیز فعلاً اعلام نشده اما تویوتا قبلاً گفته به دنبال افزایش ۳۰ درصدی شعاع حرکتی این خودرو بوده است.

میرای قبلی در روی کاغذ شعاع حرکتی حدود ۵۰۲ کیلومتری برای هر باک هیدروژن داشت و بنابراین نسل جدید این خودرو باید بتواند حدود ۶۵۳ کیلومتر را با یک باک طی کند. به احتمال زیاد بهبودهای دیگری نیز در قوای محرکه این خودرو رخ داده اما هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

34.jpg

به عنوان بخشی از تجهیزات استاندارد، تویوتا میرای ۲۰۲۱ دارای بسته ایمنی تویوتاست که شامل کروز کنترل دینامیک راداری می‌باشد. این سیستم می‌تواند فاصله خودرو به خودرو را تنظیم کرده و حتی خودرو را به‌صورت کامل متوقف کند. در کروز کنترل این خودرو ویژگی‌ای تعبیه شده که با آن می‌توان سبقتی نرم از خودروهای کندتر را تجربه نمود.

میرای جدید به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز به‌صورت سفارشی در دسترس هستند. بسته به تریم انتخابی، کابین نیز دارای صندلی‌های گرم و سرد شونده، سانروف پانورامیک، آفتاب‌گیرهای برقی درب‌های عقب و… خواهد بود.

36.jpg

 

 

منبع پدال


نظرات