1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سریع ترین انتقال کلیه اهدایی با لامبورگینی اوراکان پلیس!

سریع ترین انتقال کلیه اهدایی با لامبورگینی اوراکان پلیس!

30 آبان 1399
  • 1

 

نیروی پلیس ایتالیا به خاطر استفاده از لامبورگینی اوراکان مشهور شده است؛ اما این سوپرکار تنها برای تعقیب خلاف‌کاران پرسرعت بکار نمی‌رود. اخیراً اوراکان پلیس برای مأموریتی حیاتی بکار رفته است. اخیراً این خودرو برای انتقال یک کلیه از رم به بیمارستانی در پادوا و در سریع‌ترین زمان ممکن بکار گرفته شده است.

Lamborghini-Huracan-Police-Car-2.jpg

در اکثر سناریوها یک خودروی پلیس اسکورت برای روان کردن ترافیک و بازگشایی مسیر آمبولانس‌ها استفاده می‌شود اما نیروی پلیس ایتالیا اینبار روش متفاوتی را در پیش گرفته است. بدون تلف کردن وقت، پلیس کلیه را داخل محفظه بار جلوی اوراکان گذاشته و با سرعتی بالا تاخته است.

در حالت عادی طی مسافت حدود ۴۸۰ کیلومتر به زمانی بیش از ۴ ساعت احتیاج خواهد داشت اما لامبورگینی اوراکان پلیس موردبحث به لطف استفاده از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۶۰۲ اسب بخاری دارد این مسافت را در حدود ۲ ساعت طی کرده و سرعت متوسط ۲۳۳ کیلومتر در ساعت داشته است. کلیه یاد شده هم در زمان مسافرت در یک سیستم خنک‌کن قرار داشته که برای حمل‌ونقل اندام‌های بدن طراحی شده است.

شکی وجود ندارد که پرفورمنس قابل‌تحسین اوراکان باعث نجات جان یک انسان شده است.

در ویدئوی منتشر شده توسط پلیس ایتالیا می‌توانیم اوراکان پلیس را مشاهده کنیم که با سرعت بالا در بزرگراه‌ها حرکت کرده و برای انتقال امن کلیه اهدایی به بیمارستان می‌رسد. پلیس ایتالیا می‌گوید شما برای نجات جان انسان‌ها نیازی به قدرت زیاد نخواهید داشت چراکه همبستگی، تکنولوژی و کارایی هم می‌توان چنین کاری را انجام داد.

لامبورگینی اولین اوراکان را در سال ۲۰۱۴ به پلیس ایتالیا اهدا کرد تا این خودرو جایگزین گالاردو پلیس شود. دومین اوراکان نیز در سال ۲۰۱۷ به ناوگان پلیس این کشور پیوست. هر دو خودرو دارای پوشش بدنه آبی و سفید، چراغ‌های LED چشمک‌زن و تجهیزات مخصوص نیروی پلیس هستند.

 

 

منبع پدال


نظرات

  • حسین حسین (30 آبان 1399 ساعت 14:04)

    با هلیکوپتر جابه جا میشد سریعتر نمی رسید؟!!!