1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دولت کنترلی بر قیمت‌ها ندارد، دلالان عامل اصلی افزایش نرخ خودرو هستند

دولت کنترلی بر قیمت‌ها ندارد، دلالان عامل اصلی افزایش نرخ خودرو هستند

1 آذر 1399
  • 5

 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دلالان، عاملی اصلی افزایش قیمت خودرو، فولاد و محصولات پتروشیمی در کشور هستند، گفت: کنترل بازار فولاد که صنعت مادر محسوب می شود، می تواند روش صحیحی در کاهش قیمت خودرو باشد.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو، فولاد و محصولات فلزی در کشور اظهار داشت: متاسفانه با افزایش بیش از پیش قیمت فولاد در کشور مواجه هستیم و همین امر یکی از علل افزایش قیمت خودرو در کشورمان محسوب می شود و تولیدکنندگان فولاد افزایش قیمت ارز را عاملی اصلی این روند می دانند، این در حالی است که اگر تولیدفولاد در کشورمان بدون یارانه انرژی و حمایت دولتی صورت بگیرد، قیمت فولاد باید با بازار جهانی همسو باشد اما در این شرایط که فولادگران از حمایت دولتی برخودارند، علت این افزایش قیمت ها باید بررسی شود.

جوکار با تاکید بر اینکه چرخه تولید فولاد و پتروشیمی با ارز خارجی مرتبط نیست و افزایش قیمت این محصولات فقط به دلیل نقش مخرب دلالان است، خاطر نشان کرد: یقینا کنترل بازار فولاد که صنعت مادر محسوب می شود، می توانند روش صحیحی در کاهش قیمت خودرو باشد و باعث ساماندهی بازار خودرو می شود و دولت باید نظارت و کنترل کافی بر این بازار داشته باشد.


دولت کنترلی بر قیمت خودرو و کالاهای اساسی ندارد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت بابت عدم کنترل قیمت خودرو در بازار گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش قیمت ها هستیم و کالایی همچون خودرو مدام در نوسان قیمتی است و قدرت خرید مردم به مرور زمان در حال کاهش است و راهکار صحیحی برای مدیریت این روند از سوی مسئولان دولتی ارائه نمی شود.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم توجه به دهک های پایین جامعه، شاهد ضربه خوردن این اقشار ضعیف جامعه هستیم و باید دولت روش هایی حمایتی در جهت کمک به اقشار ضعیف جامعه را پیاده سازی کند چرا که معیشت مردم در خطر است و بسیاری از مردم برای تامین کالای اساسی زندگی شان هم با سختی های زیادی دست به گریبان هستند و مجلس به دنبال سیاست هایی در جهت کمک به معیشت مردم است و تصویب طرح پرداخت یارانه کالای اساسی هم در همین راستا بوده است.


پویایی اقتصاد کشور در گرو تکیه به توانمندی های مردمی است

جوکار وعده های انتخاباتی رئیس جمهور در خصوص گشایش اقتصادی در کشور را یادآور شد و گفت: در روزهایی که رئیس جمهور در تلاش بود تا پیروز انتخابات باشد، وعده های زیادی در خصوص گشایش اقتصادی به مردم داد اما در عمل شاهد تحقق بخشی آن نبودیم و امروز مدام با افزایش قیمت لوازم خانگی، خودرو، مسکن، کالای اساسی و... هستیم و اقدام عملی برای حل این مشکل صورت نگرفته است و همین وضعیت نامطلوب اقتصادی عاملی برای کاهش ارزش پولی کشور و مشکلات معیشتی مردم شده است و در شرایطی که دولت کنترلی بر بازار ندارد، مجلس به دنبال اجرای طرح هایی است که بار سنگین معضلات اقتصادی را از دوش مردم بکاهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور با نگاه به پتانسیل و ظرفیت داخلی کشورمان محقق خواهد شد به رادار اقتصاد گفت: اینکه بگوییم نگاه به غربی ها، عاملی برای بهبود شرایط اقتصادی کشورمان است، حرفی از پایه غلط است و تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، یکی از روش ها برای افزایش تولیدات، بهبود شرایط اقتصادی، بالا بردن ارزش پول ملی، بهبود شرایط اشتغال و ... است و ما با تکیه بر توانمندی های مردمی می توانیم اقتصاد کشورمان را پویا کنیم.

 

 

منبع تسنیم


نظرات

  • مهران مهران (2 آذر 1399 ساعت 10:26)

    گول این پلاس ملاسها را نخورید !! اینا فقط برای افزایش قیمته

  • فریدون فریدون (1 آذر 1399 ساعت 09:37)

    دولت بازار را رها کرده به قولی شاه بمیریه هرکس ساز خودش خودش را میزند وهیچ کنترلی نیست ، متاسفانه هرکه به هرکه است

  • علی علی (1 آذر 1399 ساعت 09:00)

    باید از رفتار هاتون خجالت بکشید و شرم کنید
    تورم رو ۱۰۰۰ درصد هست و مردم دارن با فقط نداری و مریضی سر و کله میزنن ..تازه میگید حمایت از قشر کم درآمد!!!!!!!
    جمع کنید این بازیها رو
    تمام عمرمون به این گذشت که با چشم دیدیم یه عده دزدیدن و پر رو پر رو ادای آدم های خوب رو در آوردن

  • علی علی (1 آذر 1399 ساعت 08:56)

    مردم رو مسخره خودتون کردید
    ۱۰۰۰‌درصد تورم راه انداختید
    حالا میگید حمایت از قشر کم درآمد
    خجالت بکشید
    مرگ و قبر هم وجود داره

  • ح-شمسي ح-شمسي (1 آذر 1399 ساعت 07:45)

    دولت بر چي كنترل دارد كه بر خودرو داشته باشد؟ اما چرا بر قاچاق،‌رانت، فساد، رابطه بازي، استخدام نمايندگان بي صفت و خائن، استخدام فرزندن و توله هاي خود خوب نظارت و كنترل دارند.