1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی رونمایی شد + قیمت

Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید چینی رونمایی شد + قیمت

4 آذر 1399
  • 0

 

خودروهای سفارشی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سفارشی نیستند زیرا بسیاری از خودروسازان تنها به نصب برخی تجهیزات اضافی روی خودروهای خود بسنده کرده و آن‌ها را با پسوندهای رنگارنگی روانه بازار می‌کنند بدون اینکه آپشن خاص و یا  لوکسی به آنها اضافه شوند.

24.jpg

اما Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن در این دسته جای نمی‌گیرد زیرا برای به حداکثر رساندن استایل اسپورت و دینامیک رقیب چینی تسلا طراحی شده است.

P7 وینگ لیمیتد ادیشن به همین خاطر دارای درب‌های قیچی شکل مشابه لامبورگینی بوده و قطعاً نظرات را به خود جلب می‌کند. این ویژگی با همراهی رنگ بدنه زرد و سبز روشن به شدت خودش را نشان می‌دهد و جلب توجه می کند .

21.jpg

موضوع جالب اینکه Xpeng نه تنها یک جفت درب قیچی شکل را روی خودرو نصب کرده بلکه تغییرات دیگری را نیز اعمال کرده به گونه‌ای که این درب‌های پیشرفته دارای حسگرهای راداری هستند که به‌صورت خودکار موانع را تشخیص داده و حرکت درب‌ها را در زمان باز شدن کنترل می‌کنند.

22.jpg

درب‌های موردبحث را می‌توان از طریق بلوتوث و کلیدهای دیجیتال NFC و همچنین از طریق یک برنامه موبایلی و دستیار صوتی داخل خودرو باز کرد. البته روش سنتی استفاده از کلید و دکمه هم برای باز کردن درب‌ها وجود دارد.

این خودرو به دو صورت در دسترس بوده و بر پایه نسخه‌های پرفورمنس چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب سوپر لانگ رنج عرضه می‌شود. مدل دوم از باتری ۸۰.۹ کیلووات ساعتی استفاده کرده و پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۲۶۳ اسبی و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری دارد. این نسخه از P7 برد ۷۰۶ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

23.jpg

مدل چهار چرخ محرک پرفورمنس نیز از همان باتری استفاده کرده اما دو پیشرانه الکتریکی آن خروجی ترکیبی ۴۲۴ اسبی را ایجاد می‌کنند. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای و شعاع حرکتی ۵۶۲ کیلومتری دارد.

P7 وینگ لیمیتد ادیشن در چین قیمت پایه معادل ۵۵۹۰۴ دلاری پس از اعمال مشوق‌ها دارد. باید دید که آیا با این قیمت نسبتا بالا توان موفقیت در رقابت با رقبای سرسحتی همچون تسلا 3 را دارد یا خبر ؟

 

 

منبع پدال


نظرات