1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. نماینده مجلس: شورای رقابت حالا باید با سقوط نرخ ارز قیمت خودرو را کاهش دهد

نماینده مجلس: شورای رقابت حالا باید با سقوط نرخ ارز قیمت خودرو را کاهش دهد

9 آذر 1399
  • 9

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید شورای رقابت باید به موضوع کاهش قیمت خودرو در کارخانه متناسب با سقوط نرخ ارز ورود کند چراکه این شورا با افزایش نرخ ارز و دلار در کشور به خودروسازان بزرگ مجوز داد هر سه ماه یکبار متناسب با رشد هزینه‌های تولید، خودروهای تولیدی خود را گران کنند. خودروسازها هم با استناد به همین موضوع به سرعت به افزایش قیمت محصولات خود بطر فصلی یا ۳ ماه یکبار اقدام کردند.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت کاهش قیمت خودرو در کارخانه متناسب با سقوط نرخ ارز، گفت: از آنجایی که خودروسازان دلیل افزایش قیمت خودرو در کارخانه را رشد نرخ ارز بیان کرده و مدعی بودند که از یک سو تولیدات آنها 35 درصد ارزبری دارد و از سوی دیگر بهای مواد اولیه داخلی مانند ورق فولاد و... متناسب با ارز افزایش داشته و این امر موجب رشد هزینه تولید شده است، در حال حاضر که نرخ دلار در بازار کاهش یافته باید قیمت خودرو در کارخانه نیز متناسب با آن کاهش یابد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار مردم مبنی بر اینکه با کاهش نرخ ارز خودروسازان باید قیمت محصولات تولیدی خود را کم کنند، به جا بوده و خودروسازان باید این انتظار را پاسخ دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: شورای رقابت باید به موضوع کاهش قیمت خودرو در کارخانه متناسب با سقوط نرخ ارز ورود کند چراکه با افزایش نرخ ارز این شورا به خودروسازان مجوز داد هر سه ماه یکبار متناسب با رشد هزینه‌های تولید، خودرو را گران کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شورای رقابت نباید یک طرفه تصمیم گیری کند، ادامه داد: شورای رقابت باید متناسب با نوسانات نرخ ارز به موضوع گرانی یا ارزانی خودرو در کارخانه ورود کرده و تصمیم گیری کند و باید از تولیدکننده و مصرف کننده همزمان حمایت کند.

 

 



نظرات

  • اسماعیل اسماعیل (12 آذر 1399 ساعت 21:16)

    دمت گرم آقای نماینده، قرار بود با توجه به افزایش قیمت ارز قیمت خودرو افزایش پیدا کنه و بازار هم حدود ۱۰درصد بالاتر از قیمت کارخانه باشه،قسمت اول اجرایی شد ولی قسمت دوم بجای ۱۰ درصد ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرد صدایی هم از مسئولی برنخاست. حالا حداقل یه ته مانده وجدان اگه دارین، قسمت اول را اجرا کنیدمنطور شورای رقابت .البته که هیچ وجدانی وجود نداره که بخاد ته مانده داشته باشه

  • Hgh Hgh (10 آذر 1399 ساعت 00:54)

    خدا پدر ومادر این نماینده مجلس را بیامرزه که حقیقت را میگه چون خودرو سازها همه اش هزینه های تولید را با دلار حساب میکردند وهر بار با افزایش قیمت دلار قیمتها را بالا میبرند الان هم ببینیم که با پایین آمدن قیمت دلار وپایین امدن هزینه های تولید قیمت کارخانه هم پایین مییاید یا با کمتر تولید کردن وکم عرضه کردن سعی در افزایش قیمت ویا ثابت نگه داشتن قیمت‌ها را دارند

  • ایرانی فهیم ایرانی فهیم (9 آذر 1399 ساعت 16:35)

    امیرجان !!! کجای کاری ؟!!!! سیاست انحصاری و رانت که برای این دو فرغون ساز هستش اینطوری اینا رو سرپا نگه داشته !!

    امیر امیر (10 آذر 1399 ساعت 12:22)

    آقای وطنم پاره ی تنتم؛ شما کجای کاری؟ انحصار چی؟ تو کشور بجز ایران خودرو و سایپا ؛ کرمان موتور؛ خودروسازی بم؛ مدیران خودرو؛ راین خودرو؛ دیار خودرو ؛ زاگرس خودرو به عنوان مونتاژ کار اسباب بازی های چینی فعالیت دارن؛
    از طرف دیگه تاحالا ۲ مرتبه مجلس طرح تحقیق و تفحص از همین دو خودروساز گذاشته شده و نتیجه آن تا حدودی میتونی تو اینترنت پیدا کنی؛ جالبه بدونید سیاسی کاری که داره انجام میشه حمایت از صنعت تولید خودرو داخلی نیست و دقیقا برعکسه اونه ؛ تمامی امتیازات و تبلیغات صرفا داره به نفع مونتاژ خودروهای چینی انجام میشه نه خودروی داخلی؛ با اعلام قیمت گذاری دستوری به خودروسازی های داخلی هر ساله این دو شرکت ضرر زیادی می کنند چون محصوله تولیدی رو به نرخ مصوب باید بفروشند؛ میفهمی؟
    کجا تو بازار اینطوریه؟ هر چیزی تو بازار مثله فلزات ؛ مواد پتروشیمی ؛ دخانیات و حتی مسکن به محض تغییر قیمت دلار پرواز قیمت دارند ولی تنها خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا به نرخ مصوب باید فروخته بشه و این یعنی سیاست کاری و نه در جهت حمایت از تولید ملی؛ بلکه فلج کردن صنعت این مملکت که به نظرم مهم‌ترینش خودروسازیه
    اندکی تفکر وطنم پاره ی تنمه عزیز

  • محمد صمدی محمد صمدی (9 آذر 1399 ساعت 10:51)

    سلام
    من در حال حاضر در سایپا مشغول به کار هستم. الان که قیمت بازار از قیمت کارخانه کمتر شده ، سایپا تولید محصول تجاری رو به شدت کاهش داده و محصولات ناقص تولید میکند. در حالیکه سال گذشته که شرایط از الان هم سخت تر بود تولید نهایی چند برابر الان بود. اگر خبرنگار منصف هستید این موارد را هم ببینید و گزارش دهید.

    امیر امیر (9 آذر 1399 ساعت 14:52)

    شما که کارمند هستید باید به خوبی اطلاع داشته باشید که حتی چند دقیقه خوابیدن خط تولید بدون دلیل باعث توبیخ و انفصال مسئوله مربوطه از سمتش میشه ... تولید خودرو ناقص به دلیل کمبود مواد اولیه و عدم توانایی در تامین به موقع آن در مبادی وارداتی و مشکلات گمرکی اتفاق می افتاد ؛ افزایش میزان تولید در همه ی واحد های صنعتی از جمله اهداف راهبردیه ؛ چراکه باعث تولید با هزینه کمتر میشه ؛ هیچ واحد صنعتی نمی‌خواد کارگراش بیکار باشن و صرفا حقوق بگیرند ؛ صرف انتشار مطالب کافی نیست ؛ بهتر است علت را ابتدا در محل کار جویا میشدید و در صورت تخلف آن را به سازمان بازرسی کل گزارش می‌کردید تا با آن برخورد لازم صورت پذیرد؛ چنانچه مسلمان هستید میبایست عواقب اظهار نظر غیر کارشناسی خود را در محضر حق بپذیرید ؛ مبادا باعث ضایع شدن زحمت کسی و مدیون شدن و حق الناس شویم

    امین امین (9 آذر 1399 ساعت 23:05)

    امیر آقا فکر کنم از کارکنان بالا دستی سایپا هستی!!! چون این همه جمله بی ربط نمی گفتی. کسی از شما نظر نخواست، که بخوای این همه اظهار فضل کنی. همه می دونند که خودروسازان ما چقدر مارمولک هستند و نیازی به دفاع از اون ها نیست.

    مرتضی مرتضی (10 آذر 1399 ساعت 15:08)

    کسی از شما نظر نخواست؟!!! کامنت ها رو گذاشتن که هر کس نظرش رو بگه.

    امیر امیر (10 آذر 1399 ساعت 23:53)

    شما که ظاهراً متخصص خزنده شناسی هستید بفرمایید ؛ دلیل بیاورید ؛ چرا مقلطه می کنید؟ یعنی در جلوی چشمان این همه نهاد بازرسی و نظارت در کشور در روز روشن در یک سازمان دولتی داره زد و بند میشه و این نهاد های مسئول میدونن و کاری انجام نمیدن؟ منظور شما اینه؟ حق الناس می‌دونی چیه؟ اصن مسلمونی؟ دین داری؟ خدا رو قبول داری؟ آیا میتونی مسئولیت حرفت رو رسما قبول کنی و پاش بایستی؟؟؟