1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دی اس ۹ پرچم‌دار جدید این کمپانی در اروپا معرفی شد + قیمت

دی اس ۹ پرچم‌دار جدید این کمپانی در اروپا معرفی شد + قیمت

10 آذر 1399
  • 0

با اینکه سیتروئن تولید خودروی C6 را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرده اما فرانسه هنوز هم تشنه یک سدان لوکس و بزرگ است که حداقل در برخی جنبه‌ها بتواند با رقبای متنوع آلمانی سرشاخ شود.

با دی اس ۹ جدید آشنا شوید خودرویی که از پلتفرم EMP2 V2.3 استفاده می‌کند. این خودرو بی‌شک ظریف‌ترین و لوکس‌ترین محصول فرانسه طی یک دهه اخیر بوده و قیمت آن از ۴۷۷۰۰ یورو شروع می‌شود. دی اس ۹ اکنون پرچمدار محصولات این شرکت شده است و جای شاسی بلند دی اس ۷ که عنوان پرچمدار محصولات این شرکت بود را گرفته است . دی اس ۷ به تعداد محدودی به کشور ما هم وارد شد ولی با ممنوعیت وادات خودرو به ایران ، واردات این خودرو نیز ادامه نیافت . بطور کلی محصولات دی اس در کشور ما آنجور که باید و شاید بین خریداران جا باز نکردند و پرفروش نبودند . البه تعداد دی اس ۷ های موجود در ایران به قدری کم بود که هنوز خیلی از مردم این خودرو را نمی شناسند و اطلاعی از این خودروی مدرن و به روز ندارند.

 

 

ds-9-makes-european-debut-pricing-8.jpg
البته نسخه فول E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ در اروپا با بهای ۸۰ هزار یورویی در دسترس خواهد بود.

در کل سه قوای محرکه برای دی اس ۹ جدید در دسترس بوده که اولین آن‌ها نسخه بنزینی پیورتک ۲۲۵ بوده و پس از آن نیز دو مدل پلاگین هیبریدی E-TENSE 225 و E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ قرار دارند. به زودی هم مدل دیگری با نام E-TENSE 250  عرضه خواهد شد.

ds-9-makes-european-debut-pricing-6.jpg
مدل پرچم‌دار دی اس ۹ E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ از پیشرانه‌های الکتریکی ۱۱۰ و ۱۱۳ اسب بخاری استفاده کرده و تکمیل کننده آن یک نیروگاه بنزینی ۲۰۰ اسب بخاری است که مجموع قدرت این پیشرانه‌ها به ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور آن‌ها به ۵۲۰ نیوتون متر می‌رسد. این مدل همچنین با کالیپرهای ترمز مشکی و رینگ‌های ۲۰ اینچی خاص عرضه می‌شود.

تنها دو تریم برای این خودرو در دسترس خواهد بود که با نام های پرفورمنس لاین پلاس و ریوولی پلاس شناخته می‌شود. در تریم اول شاهد کابین آلکانترا مشکی، نشان‌های کروم روی درب‌های جلو، لوگوهای دی اس پرفورمنس لاین، جلوپنجره مشکی براق، فرمان چرمی و… هستیم. مدل دوم نیز از متریال باکیفیت و تریم الماس تیز اعلا سود می‌برد.

ds-9-makes-european-debut-pricing-10.jpg
اما از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی فعال دی اس ۹ می‌توان به سیستم خودران سطح ۲، سیستم تعلیق اکتیو اسکن، چراغ‌های جلوی LED، دید در شب، پایش توجه راننده، پایش نقاط کور، تشخیص علائم ترافیکی و ترمز ایمنی فعال اشاره کرد.

این خودرو در رنگ‌های سفید، آبی، کریستالی، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد. قرار است اولین نمونه‌های دی اس ۹ از سپتامبر ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسند.

ds-9-makes-european-debut-pricing-12.jpg

 

 

منبع پدال


نظرات