1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ارایه وعده جدید برای تولید خودروی به روز و ارزان !؟

ارایه وعده جدید برای تولید خودروی به روز و ارزان !؟

12 آذر 1399
  • 0

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از برنامه‌ریزی برای طراحی خودروهای به‌روز و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور خبر داد. 

سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر صنعت و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب درباره بررسی طرح تولید خودروی به روز و اقتصادی افزود: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین دلیل، در طرح تولید خودروی ارزان‌قیمت و به روز بر طراحی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تاکید داریم.

وی با اعلام اینکه چنانچه طراحی دست مهندسان داخلی باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: باید از کپی‌کاری در حوزه خودرو و مونتاژ خارج شویم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ضمن تاکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمندسازی است، افزود: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم نیز در دستور کار قرار دارد. 

 

سوالی که ذهن برخی از کارشناسان را در گیر کرده این است که هدف ایشان از خودروی ارزان و به روز چه خودرویی می تواند باشد ؟

30.jpg

unnamed.jpg

32.jpg

11400761_275.jpg

در این جلسه با حضور علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت،طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی با ورود به عمق داخلی‌سازی بیشتر، توجه به تاب‌آوری و پلت‌فرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشور و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت. در این مراسم همچنین رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم خواندن انطباق قیمت‌ها در صنعت خودرو با قیمت‌های جهانی گفت: در اجرای خودروی مدرن و اقتصادی باید نگاه ویژه‌ای به کیفیت شود. علی آقامحمدی افزود: برای تولید و خودرو‌های ارزان و مدرن باید تمام دستگاه‌های مرتبط تعامل داشته باشند و مشکلات پیش پای خودروسازان در این طرح برداشته شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی برای اجرای این طرح بیان کرد: خودروسازان دولتی و بخش خصوصی باید در کنار هم این طرح را جلو ببرند. رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: انطباق با قیمت‌های جهانی نیز نکته حائز اهمیتی است که سبب ورود خودرو‌های تولیدی کشورمان به بازار‌های رقابتی دنیا خواهد شد.

آقامحمدی ادامه داد: توجه به استاندارد‌های نوین و روز دنیا در تولید خودرو‌ها و پلت‌فرم‌های ایجادشده بسیار مهم است.

 

 

منبع شاتا


نظرات