1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. نتایج فاجعه‌بار تست تصادف گریت وال وینگل ۵ + تصاویر

نتایج فاجعه‌بار تست تصادف گریت وال وینگل ۵ + تصاویر

16 آذر 1399
  • 3

 

تقریباً به سال ۲۰۲۱ می‌رسیم اما هنوز هم هستند خودروهایی که فاقد سیستم‌های ایمنی پایه می‌باشند…

Great-Wall-Steed-5-3.jpg
به عنوان بخشی از برنامه ارائه خودروهای ایمن‌تر در قاره آفریقا، موسسه انکاپ جهانی تصمیم گرفته پیکاپ تراکی ساخت چین را در تست‌های تصادف شرکت دهد. این موسسه برای انجام تست‌ها پایه‌ترین نسخه این پیکاپ را انتخاب کرده چراکه به این ترتیب راننده و سرنشینان در بدترین حالت با یک تصادف روبرو می‌شوند.

Great-Wall-Steed-5-8.jpg
این موضوع شاید برای برخی افراد جای تعجب داشته باشد که در چنین دنیای مدرنی قرار داریم اما نسخه پایه گریت وال استید ۵ بازار آفریقای جنوبی که در برخی بازارها ازجمله در ایران با نام وینگل ۵ فروخته می‌شود، فاقد هرگونه کیسه هوا می‌باشد. علاوه بر این استید ۵ از هرگونه سیستم ایمنی همچون ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بی‌بهره است.

Great-Wall-Steed-5-6.jpg

 کاملاً گویا بوده و تست تصادف از جلو در سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت نشان می‌دهد سر آدمک به غربیلک فرمان برخورد می‌کند. داده‌های تحلیل شده نشان می‌دهند تغییر شکل بخش سرنشین و حرکت غربیلک فرمان رخ داده است. انکاپ جهانی می‌گوید به خاطر این دو مشکل مهم شاید حتی کیسه هوا نیز نمی‌توانست از آسیب شدید راننده جلوگیری کند.

Great-Wall-Steed-5-5.jpg

این نتایج نگران کننده درباره نیسان NP300 هاردبادی نیز دیده شده‌اند. این خودرو حدود دو سال پیش هیچ‌گونه ستاره ایمنی دریافت نکرد و احتمال زیادی برای به خطر افتادن جان راننده و سرنشینان در یک تصادف را نشان داد. مدیرکل انکاپ جهانی در آن زمان گفته بود که NP300 هاردبادی به طرز خنده‌داری نام‌گذاری شده زیرا بدنه آن اصلاً سخت نبوده و به راحتی از هم می‌پاشد.

Great-Wall-Steed-5.jpg

Great-Wall-Steed-5-7.jpg

Great-Wall-Steed-5-2.jpg

 

 

منبع پدال


نظرات

  • امیر امیر (6 آبان 1402 ساعت 09:29)

    حالا خوبه اونقدر ارزششو داشت مدل پایش تست بشه!!و گرنه اصلا ریچ و کاپرا و... اصلا ارزش حرف زدن ندارن چه برسه به تست!!اونم توسط انکپ جهانی

  • مهدی مهدی (20 آذر 1399 ساعت 00:50)

    این دروغا چیه میگین این توتئه رو بهمن خودرو برای گریت وال وینگل درست کرده که خودش کاپرای بونجل شو بفروشه یعنی چه به خدا وینگل بهتتر از کاپرا هستش ما هر دو تاشو هم داشتیم ولی خدا وکیلی وینگل از کاپرا جوندار تر و محکم تره اینا اومدن وینگلی که نه کیسه هوا داره نه absرو که از آفریقا آوردن وجنس بدنش بد هستش رو تست کردن پس چرا تست تصادف کاپرا یا ریچ رو نذاشتن اینا فقط کاری میکنن که مردم سوار ماشین‌های بنجل اینا بشن

    بهنام بهنام (23 آذر 1399 ساعت 20:28)

    موافق نظر شما هستم