1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. آزاد بودن تردد وانت بارهای عمومی و شخصی در ساعات منع تردد

آزاد بودن تردد وانت بارهای عمومی و شخصی در ساعات منع تردد

19 آذر 1399
  • 1

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری ضمن اعلام مجوز تردد وانت بارها از ساعت 9 شب تا 4 صبح از تعطیلی غیرکارشناسانه اصناف در محدودیت های دو هفته ای کرونا انتقاد کرد.

داوود محمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه وانت بارها از جمله وسائط نقلیه عمومی هستند که اقلام مورد نیاز مردم را حمل می کنند و برخی از آنها در میادین کار می کنند و فعالیت آنها از 1و2 بامداد آغاز می شود باید تردد آنها در طول محدودیت ها بلا مانع باشد، در غیر این صورت در چرخه حمل بار با مشکل مواجه خواهیم شد. در همین راستا مکاتباتی با پلیس راهور ناجا، فرمانداری تهران و اماکن نیروی انتظامی داشتیم و برای تردد وانت بارها در ساعات منع تردد مساعدت شد و بر اساس دستور رییس پلیس راهور ناجا تردد وانت بارهای عمومی و شخصی از ساعات 9 شب تا 4 صبح بلا مانع است و چنانچه پیامک جریمه برای آنها ارسال شود پس از پایان طرح محدودیت ها با مراجعه به پلیس راهور جرائم آنها بخشیده می شود. بدین ترتیب وانت بارها برای تردد مشکلی ندارند.

 

این خبر خوبی می باشد برای کسانی که با وانت هایشان امرارمعاش می کنند ولی امید هست بهانه ای برای سواستفاده برخی از افراد برای رفت و آمد به اهداف گردشگری و تفریحی منجر نشود .

وی درباره تاثیر تعطیلات دو هفته ای کرونا بر فعالیت وانت بارها تشریح کرد: با توجه به عدم فعالیت صنفی بسیاری از مشاغل عملا وانت بارها اقلامی برای حمل ندارند و در واقع محدودیت های کرونایی فعالیت وانت بارها را 75 درصد تقلیل داده است.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری با انتقاد از تعطیلی غیر کارشناسانه اصناف در دوره محدودیت های کرونا خاطرنشان کرد: هیچ گونه شبهه ای در اینکه همه مردم و اصناف ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتنی هستند و باید نحوه فعالیت کسب و کارها تحت تاثیر شرایط کرونایی تغییر کند، نیست اما آنچه که در شرایط فعلی اهمیت دارد برنامه ریزی دولت برای کسب و کارها است اما متاسفانه در کشور ما دولت یک شبه بدون هیچ گونه نگاه کارشناسانه تصمیم به تعطیلی اصناف می گیرد. به عنوان مثال چاپخانه ها در دوره تعطیلات کرونا فعالیت دارند اما کاغذ فروش ها تعطیل هستند در صورتی که چاپخانه برای فعالیت خود نیاز به کاغذ دارد و نتیجه چنین تصمیماتی خسارات مالی اصناف است.

محمدی افزود: وانت بارها نیز از جمله اصناف روزمزدی هستند که در صورت عدم فعالیت روزانه قادر به تامین مایحتاج زندگی خود نخواهند بود. لذا دولت باید برای جبران خسارات وارد شده به اصناف بسته های معیشتی و وام های کم بهره برای آنها در نظر بگیرد و از ایجاد بوروکراسی ناکارآمد جلوگیری کند. چرا که افراد دارای تمکن مالی نیز در این شرایط کرونا دچار مشکل شدند چه برسد به اقشار ضعیف جامعه.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اصناف 6 ماه سال را فعالیتی نداشند و دارای شرایط اقتصادی مناسبی نیستند شهرداری برای ما قبض پسماند صادر کرده در حالی که اصلا پسماندی وجود نداشته و وضعیت پرداخت مالیات و آب و برق و تلفن نیز به همین ترتیب است و با ضرب الاجل ما را ملزم به پرداخت می کنند. دلیل چنین اتفاقاتی عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی است که متاسفانه فشار آن بر روی مردم و اصناف وارد می شود. در صورتی که با اتخاذ تدابیر درست می توان مشکلات ناشی از کرونا در کشور را به درستی حل و فصل کرد.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری در ادامه اظهارات خود به مشکل تامین لاستیک رانندگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکل تامین لاستیک برای رانندگان وانت بار کما فی السابق وجود دارد و سامانه ای که وزارت صمت اعلام کرده دارای اشکالات فنی است و نمی توان در آن ثبت نام کرد. ضمن اینکه ترکیدن لاستیک در حین رانندگی غیر قابل پیش بینی است و در آن لحظه ثبت نام در سامانه و تحویل آن پس از یک هفته زمان بر است که راننده را دچار مشکل می کند. متاسفانه بوروکراسی ناکارآمد در مورد لاستیک نیز صادق است چرا که خوشبختانه تامین مواد اولیه لاستیک از سوی پتروشیمی ها و تولید آن کاملا پشتیبانی می شود اما متاسفانه مشکل در توزیع لاستیک موجب عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار شده است.

محمدی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات رانندگان وانت بار بیمه تامین اجتماعی است و علی رغم اینکه بر اساس قانون مصوب مجلس در سال 89 رانندگان با احتساب یارانه باید 5/13 درصد از حق بیمه را پرداخت کنند اما متاسفانه همچنان سازمان تامین اجتماعی از این کار سرباز می زند و همه رانندگان اعم از برون شهری و درون شهری مشکل بیمه دارند.

 

 



نظرات

  • انسان انسان (19 آذر 1399 ساعت 11:58)

    اخه الاغ توی این سرما کدوم احمقی به مسافرت میره اونم با وانت ,ملت به نون شبشون محتاجا و پول ندارن برن مسافرت , اونم توی این سرما ,پس چذت و پت ننویسید