1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی جدیدترین خودرو چینی برای عرضه در بازار ایران + عکس

معرفی جدیدترین خودرو چینی برای عرضه در بازار ایران + عکس

25 آذر 1399
  • 1

 

با وجود گذشت چند هفته از رویت خودروی جتور x70 چینی با پوشش استتاری در خیابان های ایران، این معما که کدام شرکت در حال آزمایش این خودرو برای عرضه به بازار است، همچنان حل نشده است، در ابتدا این گمانه مطرح بود که مدیران خودرو به سبب ارتباط بین جتور و چری به دنبال عرضه این خودرو است، اما با انتشار اخبار جدید به نظر می‌رسد باید این فرضیه را مردود بدانیم.

به گفته منابع آگاه، چهار شرکت خصوصی داخلی برای عرضه این خودرو به بازار کشور با جتور مذاکره داشته اند، اما هنوز هیچ کدام برای عرضه محصولات این شرکت به نتیجه نهایی نرسیده‌اند.

رویت محصول بهمن موتور با پوشش استتاری

اما جتور X70 خبر ساز که با پوشش استتاری در تهران دیده شده بود، متعلق به شرکت بهمن موتور است. این شرکت قصد دارد پس از عرضه دیگنیتی در ایران، محصولات جتور را نیز در ایران عرضه کند.

نکته جالب این خودرو با محصولات مدیران خودرو است، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ ۱۴۷ اسب بخاری جتور در واقع همان پیشرانه توربوشارژ محصولات چری و ام وی ام است که بر روی جتور نصب شده است.این پیشرانه در چری تیگو ۷، چری تیگو ۵ توربو، چری آریزو ۵ توربو و چری آریزو ۶ استفاده شده است، اما بر خلاف تصور، قرار نیست این خودرو با جعبه دنده دو کلاچه‌ای که در کاتالوگ‌های رسمی بازار چین آن درج شده، در ایران عرضه شود و ظاهرا بهمن موتور یک جعبه دنده CVT را جایگزین آن کرده است.

JETOUR-X70-Coupe-7.jpg

کارمانیا به دنبال اخذ استاندارد!

از آن سوی شرکت کارمانیا نیز که اخیرا از عرضه خودروهای BYD نا امید شده، فعالیت خود را برای اخذ استانداردهای مربوط به عرضه محصولات جتور در ایران آغاز کرده اما همچنان مشخص نیست که کارمانیا، خود قصد عرضه محصولات جتور را دارد یا تلاش می‌کند تا پس از دریافت استانداردهای لازم آن را در اختیار شرکت دیگری قرار دهد.

شکایت چری از جتور!

با این وجود ظاهرا یک شکایت حقوقی علیه شریک جتور در ایران به دلیل اقدام برای عرضه محصولات هلدینگ چری در جریان است و معلوم نیست این شرکت موفق به عرضه جتور در بازار ایران خواهد شد یا نه.

 

 



نظرات

  • علی علی (25 آذر 1399 ساعت 12:49)

    یه لگن دیگه......از افغانستان و عراق خودرودست دوم پدر مادر دار با تعرفه معقووووول وارد کنید ...مشکل تلفات جاده ای و سوخت و آلودگی حل میشه این دو شرکت خودرو ساز هم بزنن تو کار رب گوجه فرنگی با رنگهای مختلف!!!!!!