1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. روند افزایش قیمت تراکتور در کشور از خودرو پیشی گرفت!!!

روند افزایش قیمت تراکتور در کشور از خودرو پیشی گرفت!!!

25 آذر 1399
  • 0

 

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی افسارگسیخته تراکتور، گفت: بررسی دلایل افزایش قیمت ماشین آلات و ادوات کشاورزی مانند تراکتور جزو دستورکار کمیسیون‌های صنایع و معادن و کشاورزی مجلس است چراکه در شرایط کنونی کشاورزان در تامین تجهیزات با مشکلات بسیار روبه رو هستند.

در این وضعیت بد اقتصادی و کسادی فعالیتهای صنعتی کشور، بالا رفتن قیمت تراکتور از افزایش نرخ خودروهای داخلی خبری تعجب برانگیزتر می باشد .مانند همیشه نهادی هم حضور فعال بر نظارت در این بخش ندارد.


خرید تراکتور مانند خودرو دست نیافتنی شده است

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند بخشی از افزایش قیمت تراکتور با توجه به رشد نرخ ارز، بهای فولاد و... قابل پذیرش است، اما گرانی ادوات و ماشین آلات کشاورزی به گونه‌ای که خرید آن برای کشاورزان دست نیافتنی شده، محلی از اعراب ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: جهش قیمت تراکتور از یک سو و محدودیت عرضه از سوی شرکت تراکتورسازی، موجب شده که خرید تراکتور مانند خودرو دست نیافتنی شود.


وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع تولید تراکتور ورود کند

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع تولید تراکتور ورود کند، ادامه داد: اگر در حال حاضر واحدهای تولیدی تراکتور، با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند باید با راه‌اندازی شیفت‌های متعدد زمینه افزایش تولید و در نتیجه کاهش قیمت فراهم شود.


قیمت تراکتور از بهای فولاد پیشی گرفته است

حسینی کیا با بیان اینکه وزارت صمت باید مواد اولیه موردنیاز تولید تراکتور را با قیمت مناسب تامین کند زیرا نبود تراکتور بر میزان محصولات کشاورزی سایه می‌اندازد، تصریح کرد: برخی واحدهای تولیدی نبود نقدینگی را دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت می‌دانند که در این زمینه باید بانک‌ها وارد عمل شده و تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان ارائه دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تراکتور از بهای فولاد پیشی گرفته است، گفت: سرعت افزایش قیمت تراکتور از گرانی خودرو بیشتر شده و این موضوع مشکلات بسیاری را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

 

 



نظرات