درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
تجربه هميشه ثابت كرده ازاد سازي واردات تاثيري بر روند قيمت خودروهاي داخلي نداشته چون وارد كننده محترم دنبال خودروهايي براي وارد كردن ميره كه اولا سود زيادي نصيبش بشه و اينكه اين خودروها باعث رقابتي شدن قيمت خودرو نميشن چون قابل قياس با خودروهاي داخلي نيستن و عملا تاثيري ندارن و البته كسي كه با پول خودش كه در اون طرف مرز داره و خودرو وارد ميكنه تا چه اندازه وارد ميكنه ايا سرمايه ارزي نامتناهي داره ؟ بالاخره كه بايد پول حاصل از فروش خودرو ها رو نقد كنه و تبديل به ارز كنه و مجدد از كشور خارج ميكنه بهر حال رانت بزرگي داره كه براحتي آب خوردن از رانت ارزي استفاده ميكنه و اين كار صورت ميگيره، لذا واردات خودروهاي لوكس تاثيري در قيمت خودرو داخلي نداشته و اون فروشنده و وارد كننده محترم به بالاترين قيمت ممكن خودرو را ميفروشه حتي مجبور به دپو و انبار كردن باشه و معمولا كساني كه نظرهاي به اصطلاح كارشناسي ميدن يا مطلع نيستن يا با جهت گيري منفعت طلبانه نظر ميدن البته خدا از دل بنده هاش باخبره . به اميد روزهاي قشنگ و عاري از رانت براي ايران عزيز
تا زمانی که مافیای خودرو و دلالان بزرگ وجود دارد خودرو امکان ندارد قیمتش به زمان قبل برگردد بازار خودرو دست چه کسانی است ؟ اگه حل شود همه چی درست خواهد شد
خودتون رو مسخره کردید؟
چرا تاثیر نزاره؟
اگه تاثیر گزار نبود که اینقدر کارخانه ایرانخودرو و سایپا به مقامات و مجلسیا ماشین رشوه نمیداند که آزادش نکنن
شما فكر ميكنيد خودروي تويوتا كمري كه وارد ميشه با كدوميك از خودروهاي هم كلاس خو چه از لحاظ كيفيت و قيمت برابره قطعا با دو برابر قيمت از بهترين خودرو توليد داخل بالاتر درمياد و وارد كننده محترم روز بروز حريص تر افزايش قيمت رو مد نظر داره و هيچوقت قابل رقابت نيست چرا كه درد خودروهاي داخلي كه كاملا بومي هستن از كيفيت بسيار پايين قطعات ناشي ميشه كه قطعه سازان بعضا يكه تاز بازار هستند و چون رقيبي ندارن با هر كيفيتي قطعات رو به خودرو ساز كه به قطعه ساز بدهي سنگين داره تحميل ميكنن و با اختلافات ارزي زماني كه قطعه ساز نتونه قيمت رو بالا ببره مجبوره از كيفيت بزنه كه مصداق بارزش در خودروهاي توليد داخل به عينه مشاهده ميكنيم لذا بي ثباتي در نرخ ارز و نبود يك استاندارد بالا در حد سي سال قبل ژاپن هم براي قطعه سازي ما وجود نداره