1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال اعلام قیمت جدید برخی خودروهای داخلی تا پایان هفته!

احتمال اعلام قیمت جدید برخی خودروهای داخلی تا پایان هفته!

اعلام قیمت جدید برخی خودروهای داخلی تا پایان هفته!
1 دی 1399
  • 5

 

ساماندهی بازار خودرو از اهداف مهم دولت و مجلس می باشد . خودروسازان هم اعتقاد دارند تنها در سایه اصلاح قیمت محصولات شان، بازار خودرو سامان می گیرد و دست دلالان از بازار کوتاه می شود و قیمت خودرو منطقی خواهد شد و خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد .

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی از احتمال تغییر قیمت گذاری کارخانه ای خودروها تا پایان هفته جاری خبر داد.

در این مورد آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به اینکه قیمت خودرو باید اصلاح شود، گفت: در بسته اصلاح صنعت خودرو، تغییراتی در قیمت گذاری بخشی از خودروهای داخلی پیش بینی شده است. این طور که گفته شده تا پایان این هفته تغییراتی در قیمت ها رخ خواهد داد.

وی گفت: قطعه سازان آماده تحقق جهش تولید در قطعه سازی هستند اما این امر نیاز به حمایت دارد تا بتوانیم سریع تر به آن دست یابیم. اینکه بتوانیم به نهضت ساخت داخل راه پیدا کنیم، به محرک های قوی نیاز داریم که بسته مشوق ساخت داخل می تواند شروع کار باشد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی درباره آخرین وضعیت داخلی سازی قطعات، بیان کرد: با توجه به اینکه چند سالی است صنعت خودرو تحریم شده است، مهندسان داخلی کمر همت بستند تا بتوانند قطعاتی که وابستگی زیادی به خارج داشتند را داخلی کنند، از این رو در صنعت خودرو تحولات عظیمی رخ داد و امروز شاهد این هستیم که بسیاری از قطعات را که در گذشته از خارج وارد می کردیم، داخلی شده و اکنون بسیاری از قطعات خودرو 100 درصد داخلی سازی شده است.

محبی نژاد تشریح کرد:‌ این روزها کیفیت قطعات و توسعه محصول بسیار مهم است. افزایش تحریم ها و شیوع بیماری کرونا نیز چالش های زیادی در صنعت قطعه سازی ایجاد کرد، در نتیجه باید به قطعه سازان توجه بیشتری می شد اما هیچ توجهی به آنها نشد و اگر این روال ادامه پیدا کند در آینده ای نزدیک شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولید قطعه خواهیم بود.

وی گفت:‌ مسئله دیگر به قطعات مانده در گمرک بر می‌گردد، بسیاری از مواد اولیه قطعات خودرو در گمرکات مانده است و در صورت ترخیص کمک شایانی به این صنعت می شود.

 

 

منبع فارس


نظرات

  • reza bandani reza bandani (2 دی 1399 ساعت 11:19)

    جالبه الان قیمت بازار زیر قیمت اصطلاحا خودروسازه و خودروساز هم طی دو سال قیمت محصولشو حدود هشت برابر کرده!!!!! سوال اینجاست با چه منطقی؟ بازارو ازاد کنن والا با این پولا میشه خودروروز سوار شد

  • آهنگر دادگر آهنگر دادگر (2 دی 1399 ساعت 11:14)

    ساماندهی کلید واژه ی افزایش مجدده!!!!!
    الان که قیمت دلال ها از اصطلاحا خودرو ساز کمتره که!!!!!!!!!

  • navid navid (1 دی 1399 ساعت 21:29)

    مهندسها و کارگرها سالی یکبار به ریال افزایش میدن اونم یه ذره!
    اینا سالی چهار بار به نرخ دلار افزایش میدن برای خودشون و از اون طرف هم وام دولتی و رانت و بودجه هم میگیرن تازه!

    ما مالیات پرداخت میکنیم اما آخرش در قالب های مختلف میره توی جیب فرغون سازها به جای اینکه برای رفاه خودمون خرج بشه!

    من که قبلا ماشین نداشتم الان به لطف کرونا و بیکاریها جای خاصی ندارم که برم پس قطعا "ماشین بخر" نیستم. فقط اخبارش رو دارم دنبال میکنم. ولی خیلی دردناکه که اعتبار گواهینامه ات
    تموم بشه اما نتونی یه خودرو با قیمت واقعی بخری(نه اینکه مجبورت کنن به قیمت بنز2019 بهت پژو و سمند بخری!!!)
    حالا هی بشینید پژو207 دو رنگ و ده رنگ و رنگارنگ بزنن..ببینم امسال چقدر کاسب میشید...خخخخ

  • میثم میثم (1 دی 1399 ساعت 11:58)

    اشتباه بزرگی که مثل همیشه دولت کرد اجازه داد هر سه ماه قیمت تعیین کنن یعنی هرسه ماه گرون کنن بیچاره ملت

  • ارش ارش (1 دی 1399 ساعت 07:06)

    فقط دنبال بهونه برا گرون تر کردن هستید یک ماه دیگه صبر کنید خود بازار قیمتش پایین میاد نمی‌خواد زحمت بکشید شما گرون کنید