درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
عدم خصوصی سازی صنعت خودرو هم باید جرم محسوب شود .
اتفاقا عرضه ی خودرو در بورس یعنی توسعه ی دلالی به شیوه ی مدرن! دیگه همه میدونن دلال ها همون مقامات هستند که حالا دارن از کسادی بازار خودرو ناله میکنند!!!
توی بورس بیاد که چی؟ یهو سی تا ماشین رو یه نفر مثل سهام های دیگر راحت میخره و راحت میفروشه! همه ی اون محدودیت هایی که برای دلالی بود عملا نقض میشه!!!
با اینکار خودشون رو لو دادن.
کلا در این کشور دلال غریبه نداریم همه شون از مهره های مقامات هستند.
چیزی که توی کشور کمبود داریم رو که نباید توی بورس گذاشت.
توی بورس میخوان بزارن چون یه عدد دیجیتالی رو راحت میتونن دستکاری هر روز کنن و دامنه ی کثافت کاری هاشون رو گسترش بدن.
همه میدونن بورس ایران چه جور جایی هست.
یارو یه سهام بورسی رو اونجا گذاشته در حالی که هنوز کارخونه اش رو نساخته،یعنی این وسط یه چیز الکی داره جابجا میشه.
خودروسازها هم از فردا ماهی یک میلیون خودرو توی بورس میزارن اما تولید نکردن پس عملا یه عدد دروغین به نفع دلال بازی مقامات برای تامین مالی خودشون هست!
له از نظر مافیایی انحصارگرا و رانتخوارها، بهترین کار- به بهانه حمایت از تولید د اخل- ممونعیت ورود انواع کالا است تا محترکان و گرانفروشان با سرکیسه کردن اقشار طبقه متوسط و فرودست، به ثروتهای سریع قارونی برسند و ارزش پول ملی صدها درصد در عرض یکی-دوسال کاهش دهند!،
و حالا- به دلیل نامتوازنی افزایش مزد و درامد با تورم افسارگسیخته چندصد درصدی- یک کارگر آرزوی خرید خودروی زیر 10 هزار دلاری و حتی 5 هزار دلاری (معمولی در سایر کشورهای حتی کمتر توسعه یاقته) برای صد سال هم نداشته باشد! در حالیکه خودروی یک کالای مصرفی است!
کامیون و وانت میتواند کالای واسطه ا ی باایجاد ارزش افرزوده باشد و تمام انوا ع خودرو از سواری تا کامیونی با کارکرد ز یر ده سال مفید است با قیمت ارزان وارد شو د و موجب رقابتی شدن و شکستن انحصار و رانتخورای شود.
بخصوص بخاطر کرونا تقاضای جهانی خرید (بر خلاف ایران!) کاهش یاقته، و در کشورهای پیشرفته میلیون ها خودروی نو و دست دوم کم کارکرده سواری تا باری روی دست فروشندگان مانده، و میتوان با قیمت ارزان وارد کرد، و از این فرصت تاریخی برای بازسازی و افزایش توان ناوگان خودرویی کشور استفاده کرد.
البته تجربه نشان داده مافیا که دشمن داخلی مردم ایران هست هر بار چنین فرصتها استثنائی را سوزانده و اجازه نداده مردم ایرا ن طمع راحتی و رفاه و ارزانی بچشند!
از طرفی این سرمایه سرگدان به سمت تولید مسکن و بورس و سرمایه گذاری در تولید دارو غذا برود تا غذا و دارو به وفور و ارزان باشد و امنیت واقعی یعنی همین.
امنیت غذا ودارو با افزایش تولید و ارزانی در اختیار عموم باشد، ماشین یک میلیارد تومانی با انحصار و ممنوعیت واردات خودروی دست دوم! خودروی با کیفی کم کارد زیر 5 هزار دلار میلیون در خراج هست و اجازه ورود نمیدهند! چرا باید در کشور انقلاب اسلامی، خودروی چند میلیاردی اصلا ساخته یا وارد و بفروش برسد؟ چرا کشور و نظام حامی مستصعفان، برخی اصلا حق داشتن خودروی چند میلیارد اشرافی داشته باشند و مثل قضیه کاخهای چند میلیاردی؟! اینها آیا نشانه کشور امام زمان (عج) و کشور شیعه امام علی (ع) است؟!