شنیدن این خبر نباید چندان تعجببرانگیز باشد اما لکسس توانست بار دیگر در صدر فهرست قابلاعتمادترین خودروها از نگاه نشریه JD Powers قرار بگیرد درواقع این چهارمین سال پیاپی است که لوکس ساز ژاپنی موفق به کسب چنین جایگاهی میشود اما خبر تعجببرانگیز تر پیشرفت قابلملاحظه بیوک است.
بیوک که برند ویژه ساز جنرال موتورز است با پیشرفتی چشمگیر جای تویوتا را در رده دوم قابلاعتمادترین خودروها گرفته است. تعداد مشکلات گزارش شده به ازای هر صد خودرو بیوک، 110 و برای هر صد خودرو تویوتا 111 میباشد در حالی که اختلاف رتبههای دوم و سوم بسیار جزئی است اما این دو هنوز راهی طولانی تا رسیدن به لکسسی دارند که میزان مشکلات گزارش شده برای هر 100 دستگاه آن تنها 89 مورد بوده است.
در کنار پیشرفت سه پله ای بیوک، سایون هم دیگر خودروسازی است که رتبهاش پیشرفت قابلملاحظهی 13 پله ای نسبت به لیست سال 2014 داشته است. رم و میتسوبیشی در لیست سال 2015 دستاوردهای بزرگی داشتهاند و جایگاه آنها به ترتیب 11 و 10 رتبه پیشرفت داشته است.
میزان متوسط گزارش مشکل برای خودروهای جدید 147 مورد میباشد وبا این شرایط نتایج مطالعات انجام شده برای برخی خودروسازان مشهور، اصلاً خوشایند نیست چرا که میزان مشکل گزارش شده برای 100 دستگاه از آنها از میزان متوسط بالاتر است ازجمله چنین خودروسازانی میتوان به سوبارو با 157 مشکل، فولکسواگن با 165 مشکل، فورد و هیوندای با 188 مشکل و مینی با 193 مشکل اشاره کرد.
بزرگترین بازندههای امسال بیشک لندروور و فیات هستند که برای هر 100 خودرو فروخته شده از آنها به ترتیب 258 و 273 مشکل گزارش شده است. برند جیپ هم با 197 مشکل عملکرد چندان مطلوبی نداشته است.
در حالی که معیارها و سیستم اندازهگیری مطالعات قابلاعتمادترین خودروها (VDS) و بررسی کیفیت اولیه (IQS) با هم مشترک هستند اما این دو معیار که هر دو برای تجزیه و تحلیل کیفیت خودروها به کار میروند کاملاً با هم متفاوت هستند. فهرست قابلاعتمادترین خودروها یا همان (VDS) در واقع بر روی مشکلات گزارش شده در طول 12 ماه توسط صاحبان اصلی خودروها تأکید میکند. در حالی که در فهرست بررسی کیفیت اولیه (IQS) ، تمرکز بر روی مشکلات گزارش شده توسط صاحبان در طول 90 روز اول خریداری میباشد.
مطالعات مربوط به قابلاعتمادترین خودروها (VDS)، چشمانداز گسترده ای از اصلیترین مشکلات خودروها را نمایان میسازند. کسب رتبه پائین در فهرست جی دی پاور دال بر کاملاً بیکیفیت بودن خودروها نیست بلکه بیشتر مشکلات گزارش شده در خودروها عمدتاً به ضعف در طراحی برمیگردد برای مثال در مطالعاتی که اخیراً انجام شده است مشکل در اتصال به سیستم بلوتوث خودرو و عملکرد سیستم دستور صوتی بیشترین مورد ثبت شده را به خود اختصاص دادهاند و این نکته بیانگر آن است که گرچه نتیجه مطالعات موسسه J.D. Power مهم است اما در هنگام خرید نباید صرفاً با استناد به رتبه خودروسازان در فهرست J.D. Power اقدام به خرید کرد.
در پایان سه تا از قابلاطمینانترین خودروها را در هر سگمنت معرفی میکنیم.
• بالاترین رتبه: سایون Xd
• تویوتا یاریس
• هوندا فیت
• بالاترین رتبه: شورولت مالیبو
• نیسان آلتیما
• تویوتا کمری
• بالاترین رتبه: تویوتا کرولا
• نیسان لیف
• هوندا سیویک
• بالاترین رتبه: شورولت کامارو
• فورد موستانگ
• بالاترین رتبه: لکسس ES
• لینکلن MKZ
• لکسس CT
• بالاترین رتبه: مرسدس بنز E Class
• لینکلن MKS
• اینفینیتی M
• بالاترین رتبه: سایون Tc
• فولکس واگن EOS
• مینی کوپر
• بالاترین رتبه: بیوک لاکراس
• تویوتا آوالون
• فورد تاروس
• بالاترین رتبه: کیا اسپورتیج
• هیوندای توسان
• جیپ پاتریوت
• بالاترین رتبه: لکسس GX
• لکسس RX
• کادیلاک SRX
• بالاترین رتبه: جی ام سی Terrain
• تویوتا اف جی کروزر
• تویوتا Rav4
• بالاترین رتبه: هوندا Ridgeline
• نیسان فرانتیر
• تویوتا تاکوما
• بالاترین رتبه: مرسدس بنز GLK-Class
• آکورا RDX
• ب ام و X3
• بالاترین رتبه: تویوتا سی ینا
• هوندا اودیسه
• بالاترین رتبه: سایون Xb
• مزدا5
• تویوتا پریوس V
• بالاترین رتبه: جی ام سی یوکان
• شورولت تاهو
• شورولت سابربن
• بالاترین رتبه: نیسان مورانو
• بیوک Enclave
• تویوتا هایلندر
• تویوتا ونزا
• بالاترین رتبه: جی ام سی سی یرا LD
• شورولت سیلورادو LD
• رم 1500 LD
• بالاترین رتبه: شورولت سیلورادو HD
• جی ام سی سی یرا HD