1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتخاب بیشتر ماشین‌بازها کدام است؟ خودرو برقی یا بنزینی؟

انتخاب بیشتر ماشین‌بازها کدام است؟ خودرو برقی یا بنزینی؟

7 دی 1399
  • 1

این روزها اخباری از ممنوعیت تردد و فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۰ در برخی از کشورهای اروپایی منتشر شده است. به نظر می‌رسد دولتمردان و قانون‌گذاران برای حمایت از خودروهای سبز و کم آلاینده، مصمم هستند. درعین‌حال هم اخباری از وفاداری برندهای ممتاز به پیشرانه‌های درون‌سوز لااقل تا یکی دو دهه آینده شنیده‌ایم.


ما در اینجا قصد نداریم از نظر فنی یا آلایندگی واقعی خودروها به مقایسه بپردازیم. درواقع ما می‌خواهیم چالش دیگری را مطرح کنیم و آن اینکه ماشین‌بازهای واقعی و عشاق رانندگی در آینده کدام خودروها را ترجیح خواهند داد. به‌زودی با کاهش هزینه باتری‌ها و بهبود تکنولوژی آن‌ها شاهد این خواهیم بود که قیمت خودروهای الکتریکی در هر کلاس با خودروهای درون‌سوز برابر خواهد شد.

Shelby-GT500-And-Corvette-C8.jpg
همیشه در بین کاربران این بحث وجود داشته که خودروهای الکتریکی، قاتل لذت رانندگی خواهند بود. در این خودروها خبری از صدای دلنشین پیشرانه و اگزوزهای پرطنین نیست. حتی هیجان تعویض دنده نیز وجود ندارد. اما آیا همین‌ها برای تعریف لذت رانندگی کافیست؟

کم کم سلیقه مردم دارد به سمت خودروهای برقی متمایل می شود و طیف گسترده ای از این نوع خودروها با قیمت های متفاوت و در کلاسهای مختلف خودرویی هر روزه معرفی و رونمایی می شود . از طرفی موتورهای بهینه شده و پر قدرت خودروهای برقی قدم به قدم فراتر از موتورهای بنزین سوز در حال پیشرفت هستند ولی آیا باز می توان گفت عشق ماشین ها هم قانع می شوند برای حرکت به سمت خودروهای برقی و یا نه؟


در سوی مقابل طرفداران خودروهای الکتریکی هم لذت رانندگی پرشتاب و دینامیک و هندلینگ خوب را به‌عنوان دلایلی برای عشق ورزیدن به این خودروها بیان می‌کنند. نگاهی به درگ‌ها و کلیپ‌های مختلف با حضور خودروهای برقی نشان از هیجان و لذت سرنشینان در هنگام شتابگیری آن‌ها دارد هرچند این شتاب با صدای مسخره سوت موتور همراه باشد. بازخوردهای تست کنندگان از پورشه تایکان الکتریکی هم بسیار مثبت بوده و رانندگی با ان را لذت‌بخش ارزیابی کرده‌اند.

45-2.jpg
با ورود الکتریکی‌های بیشتر به بازار و مخصوصاً مدل‌های اسپرت ارزان، هیجان در این کلاس‌ها نیز مضاعف خواهد شد. بله شورولت بولت و نیسان لیف لذت رانندگی اسپرت را به همراه ندارند اما در همین رده نیز به‌زودی تغییراتی بنیادین را شاهد خواهیم بود.


درواقع ما چندین مقاله و مطلب را درباره کسانی که از خودروهای برقی متنفرند مطالعه و بررسی کردیم و دلایل قانع‌کننده‌ای درباره این تنفر نیافتیم. بنابراین خودروهای الکتریکی فارغ از این‌که در آینده جای خودروهای درون‌سوز را خواهند گرفت یا خیر، نوعی از خودروهای پیشرفته‌اند که باید به آن‌ها هم احترام گذاشت.

lamborghini-sian-fkp-37-spotted-in-the-wild.jpg
ماشین بازهای امروزی، دیگر اهل جعبه ابزار و دست‌های روغنی نیستند. درعوض فشردن پدال گاز و در آوردن نعره موتور و به چالش کشیدن خودرو روی مرز محدودیت‌های آن را لذت‌بخش می‌دانند. بااین‌وجود می‌خواهیم دیدگاه‌های شما را به‌عنوان مخاطبانی خودروشناس بیشتر بدانیم. معیارهای شما برای لذت بردن از یک خودرو چیست؟

 

 

 

منبع پدال


نظرات

  • ham ham (7 دی 1399 ساعت 10:31)

    رویای من اینه که یه ماشین بخرم
    دیگه با دوچرخه نرم اینور اونور ...
    پولامو جمع کرده بودم تابستون 206 صفر بخرم
    الان باهاش پراید دست سوم چهارمم نمیشه خرید

    این سر و سودای تو دانی به چه ماند
    روز روشن که به خواب شب تار آمده باشد