1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی ایلیریان پیور اسپرت، اولین سوپرکار کشور آلبانی + عکس

معرفی ایلیریان پیور اسپرت، اولین سوپرکار کشور آلبانی + عکس

8 دی 1399
  • 0

شاید رندر سه سال پیش پورشه ۹RE را به خاطر داشته باشید. طراحی به نام Qendrim Thaqi آن خودرو را به عنوان جایگزین مجازی پورشه ۹۱۸ اسپایدر تصور کرده بود اما به نظر می‌رسد کار او فقط به رندر یاد شده محدود نبوده است.


Thaqi هم‌اکنون به دنبال تولید خودروی واقعی خود بوده و رندرهایی از آن را نیز منتشر کرده است. این خودرو که ایلیریان پیور اسپرت Illyrian Pure Sport نام دارد اگرچه فعلاً در فضای مجازی پدیدار شده اما در واقع می‌خواهد آن را با کمپانی آررا اتوموبیلی به واقعیت تبدیل کند.

Illyrian-Pure-Sport-Renderings-10.jpg
طبق گفته این طراح، زمانی که پروژه موردبحث تکمیل شود به اولین سوپرکار کشور آلبانی با استانداردهای بین‌المللی تبدیل خواهد شد. او در طراحی این خودرو کاملاً دست‌تنها بوده و خبری از تیم طراحی نیست. او همچنین اعلام کرده تیم‌های مهندسی و تولید بدنه در زمان توسعه ایلیریان پیور اسپرت حضور دارند.


از نظر طراحی واضح است که این سوپرکار نیم‌نگاهی به سوپر اسپرت های ایتالیایی داشته و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به بدنه‌ای فیبر کربنی با چراغ‌های جلوی عمودی اشاره کرد. قطعات فیبر کربنی بیشتری در عقب دیده می‌شوند جایی که خروجی‌های اگزوز بزرگ هم جا خوش کرده‌اند.

Illyrian-Pure-Sport-Renderings-9.jpg
Thaqi علاوه بر طراحی به برخی مشخصات این سوپرکار نیز اشاره داشته است. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری توئین توربوی LT2 آن انتظار می‌رود قدرت ۸۵۰ اسب بخاری را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها بفرستد. این سوپرکار ظاهراً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت.

Illyrian-Pure-Sport-Renderings-14.jpg
در حال حاضر پروژه این طراح فعلاً یک پروژه مجازی است اما چه کسی می‌داند شاید در آینده نسخه‌های واقعی آن را نیز ببینیم.

Illyrian-Pure-Sport-Renderings-11.jpg

Illyrian-Pure-Sport-Renderings-7.jpg

منبع پدال


نظرات