1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آیا خودرو ملی ترکیه وارد بازار ایران خواهد شد؟

آیا خودرو ملی ترکیه وارد بازار ایران خواهد شد؟

8 دی 1399
  • 5

توگ (TOGG) محصولی است که از آن به عنوان خودروی ترکیه یاد می‌شود. چندی پیش در سایت car.ir به معرفی این خودرو و مشخصات فنی آن پرداختیم که می توانید در اینجا مشاهده نمایید .

«گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های 400 و 200 اسب بخار خبر داد. ایشان بیان کردند که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می‌شود و با هر بار شارژ می‌توان 500 کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است. 

توگ که مخفف نام طولانی‌تر شرکت (گروه ابتکار اتومبیل ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت ترکیه تاسیس شده است. این شرکت می‌گوید تا پانزده سال آینده پنج مدل مختلف الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو قرار است با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است که با احتساب قیمت ۲۶ هزارتومان به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود ۴۳۰ میلیون تومان خواهد بود؛ تقریبا معادل قیمت یک دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار ایران.

75.jpg

در حالی قیمت توگ خودروی ملی ترکیه 450 میلیون تومان اعلام شده است که هنوز پای این خودرو به بازار ایران باز نشده و مشخص نیست قیمت آن در داخل کشورمان چقدر اعلام می شود.

اما با فرض اینکه این خودرو در بازار ایران نیز همین قیمت را داشته باشد ،‌می توان این خودرو را با ساندرو استپ وی مقایسه کرد که قیمتی حدود 450 میلیون تومان در بازار خودرو دارد.

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی طراحی شده است. توگ می‌گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده و با نیازهای بازار جهانی مطابقت دارد.

ترکیه در دهه گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای جلب خودروسازان جهان انجام داد و اکنون با تولید بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال، پانزدهمین تولیدکننده خودرو در جهان است. صادرات خودرو اکنون یکی از مهم‌ترین منابع درآمد ترکیه است. به گفته اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو، این کشور در یازده ماه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۸ میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات درآمد داشته است.



نظرات

  • حسین حسین (8 دی 1399 ساعت 16:37)

    من یه توگ+ با سقف شیشه ای و البته دو رنگ و چراغ مه شکن اضافه و سپر ورقلمبیده به دو برابر قیمت میخرم! هر وقت به بازار اومد لطفاًخبرم کنین کارت ملی و گواهینامه های خودم و خانوادم را بردارم برم ترکیه ثبت نام واسه قرعه کشیش!

  • وای بر ایرانیها وای بر ایرانیها (8 دی 1399 ساعت 12:46)

    خاک تو سر ما ایرانیها که بازارخودرو را به کشور ترکیه بدهیم. اونم با اینهمه دشمنی و بااینهمه عوارض سنگین که ترکیه روی اجناس ما میبنده . الان مجبوریم زعفران را ببریم افغانستان بعدش ببریم ترکیه به اسم زعفران افغانی بفروشیم برای اینکه ترکیه فقط از ایران مالیات سنگین میگیره . اگر به خارجی است چرا خودروهای ژاپنی و اروپایی نیاریم

  • نویسنده نویسنده (8 دی 1399 ساعت 12:35)

    این خودرو وارد بشه ارزش خرید داره از این سه وُنیم بار مصرف های آبدوخیاری چینیِ مثل هایما فِس سِوِن و غیره ی نُه شِبی که عین قارچ سمی هستن بهتره

  • ناشناس ناشناس (8 دی 1399 ساعت 09:29)

    يعني *** عالم بر سر خودروسازان(البته مونتاژكاران)خودمان.اوايل انقلاب رانندگان ترانزيت تركيه اي با كاميونهاي دماغ دار فرسوده كار مي كردن و با سرعت 50-60 كيلومتر بلاي راننده هاي ايراني و مورد تمسخر اونها بودن و حتي اونقدر از نظر مالي ضعيف بودن كه داخل نوشابه مشكي زمزم نون تليت مي كردن و مي خوردن.ولي حالا ببين كجا هستن.تنها از طريق صادرات خودرو درآمدي بيش از درآمد نفتي ما دارن.يعني *** عالم بر سرمان با اين همه پيشرفتي كه هي دمش مي زنيم

    ايراني ايراني (9 دی 1399 ساعت 09:17)

    اين دوست عزيز كجاي اين متن رو نادرست و اشتباه نوشته كه منفي دادي؟آيا سخن حق اينهمه تلخ و برايت غيرقابل هضمه كه مخالفت كردي و منفي دادي.حداقل دليل منطقي منفي دادنت رو بنويس