1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. هنر و تكنيك جوانان ايرانی را در «شاهين» و «آريا» می‌بینیم

هنر و تكنيك جوانان ايرانی را در «شاهين» و «آريا» می‌بینیم

17 دی 1399
  • 4
  • 14186

مشاور معاون اول رياست جمهوری و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: برخلاف آنچه كه برخی‌ها در داخل كشور عنوان می‌كنند، مردم عراق و سوريه از محصولات ايرانی استقبال می‌كنند، از اين رو با برنامه‌ريزی مي توان صادرات خودرو به كشورهاي ياد شده را افزايش داد. 

حسن دانايی‌فر در بازديد از گروه خودروسازي سايپا و در حاشیه نشست تخصصي با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در خصوص صادرات خودرو به عراق و سوريه، اظهارداشت: خودروسازان به دو بازار بسيار مهم دسترسي دارند كه يكي از آنها بازار عراق و ديگري سوريه است؛ در يك دهه گذشته ايران صادرات قابل توجهي كالا به اين دو كشور داشته است و همواره بازار، مردم و اقتصاد عراق و سوريه از كالاهاي ايراني استقبال كردند.

 

وي با بيان اينكه كالاهاي ايراني در كشورهاي عراق و سوريه مورد احترام است و جايگاه خوبي دارند، تصريح كرد: اين امر فرصت خوبي است تا خودروسازان براي صادرات خودرو به اين كشورها برنامه ريزي دقيق تري داشته باشند.

دانايي فرد گفت: بعد از خروج امريكا از برجام، فشار زيادي بر برخي از صادركنندگان ايراني به وجود آمد اما با سعي و تلاش فعالان اقتصادي خيلي از چالش ها حل شد و اكنون كالاي ايراني به اين كشورها صادر مي شود.

وي با بيان اينكه در نشست با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا طرح هاي مختلف صادرات خودرو به عراق و سوريه مورد بررسي قرار گرفت، تصريح كرد: سعي و تلاش خودروسازان بايد اين باشد كه در مقوله صادرات بيش از گذشته فعالانه عمل كنند، از اين رو با طرح هاي مشترك مي توان موانع را برطرف و مسير صادرات را هموار كرد.

مشاور معاون اول رياست جمهوري در ادامه صحبت هايش به ادامه راه مكتب شهید سليماني اشاره كرد و گفت: بهترين انتقام از دشمنان سردار شهيد حاج قاسم سليمانی ادامه راه ايشان است؛ مكتب سردار عزیز ما مملو از نكات و شاخص هاي عالي و متعالي بود لذا همان گونه كه ايشان توانستند در طول حيات خود بعضاً يك نفره معادل ساختارها و سازمان هايی كه عمر طولاني داشتند وارد شوند و اثر گذار باشند، ما نيز بايد به اين باور برسيم كه ما مي توانيم.

مشاور معاون اول رياست جمهوري پس از بازديد از مركز تحقيقات گروه خودروسازي سايپا و فعاليت‌هايی كه در اين حوزه در حال انجام است، گفت: به عنوان يك ايراني احساس افتخار مي كنم كه شاهد نوآوري، ابتكار و خلاقيت هموطنان و جوانانی هستيم كه در شرايط تحريم و نبرد اقتصادي در حوزه صنعت خودرو فعالانه عمل مي‌كنند چرا که فعاليت در اين برهه بسيار سخت تر و جدي تر از جنگ نظامي است.

وي با بيان اينكه گروه خودروسازي سايپا، طرح ها و برنامه هاي متعددي براي توسعه و پايداري در آينده دارد، تصريح كرد: خودروهاي جديد سايپا به جهت طراحي نشان دهنده ذوق و سليقه مهندسان ايراني است و هنر و تكنيك جوانان ايراني را مي توان در خودروهاي شاهين و آريا كه توليد داخلي است، ديد. چرا كه اين خودروها چشم نواز و از نظر تكنيكي بسيار مناسب است.

مشاور معاون اول رياست جمهوري اظهاركرد: اميدوارم خودروهاي جديد سايپا بتواند نياز جامعه را تامين كند.




نظرات

  • محمد محمد (18 دی 1399 ساعت 23:46)

    چطور ذوق جوانان طراح ایرانی در دنا پلاس 166 میلیونی کارخانه نیست در شاهین 267 میلیونی هست فقط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دو خودرو با امکانات یکسان و اینهمه تفاوت در قیمت؟؟؟؟؟
    دزدی از جیب ما حواله دارها چقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سعید سعید (17 دی 1399 ساعت 22:49)

    جوانان ایرانی بوگاتی ساخته اند هههههههههههه

  • محسن محسن (17 دی 1399 ساعت 19:00)

    جوانان ایرانی بهشون امکانات و پول برسه میتونن دو , سه تا ماشین زیبا و مناسب (نه لوکس و خیلی خیلی خفن) بسازن و طراحی کنن ولی شما عزیزان دزدی و رانت رو بر مردم و جوانان ما ترجیح میدید

  • بهرام بهرام (17 دی 1399 ساعت 08:03)

    اوج زحمات دزدان زحمت کش دو خود رو ساز کشور در روز افتضاحیه تارا نمایان شد .... شاهین و آریا ....