1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای با پالیسید خواب های ترسناک برای ب‌ام‌و دیده است!

هیوندای با پالیسید خواب های ترسناک برای ب‌ام‌و دیده است!

18 دی 1399
  • 1

هیوندای طی ماه‌های گذشته سخنان جالبی را بر زبان آورده است. این خودروساز کره‌ای قبلاً سه رندر جالب از پالیسید N احتمالی را منتشر کرد و برخی رسانه‌ها حدس زدند این خودرو چراغ سبز تولید را دریافت کرده است. هیوندای می‌خواهد واکنش عمومی و رسانه‌ها را به این خودرو مشاهده کند و ظاهراً این بازخوردها مثبت بوده‌اند. خب نتیجه چه خواهد بود؟ آیا کراس اوور سه ردیفه پالیسید نیز همانند کنا دارای نسخه N یا N Line خواهد بود؟ مجله CarAdvice این موضوع را از هیوندای جویا شده و ظاهراً آینده برای این خودرو روشن است.

Palisade-N-2.jpg
مدیر تولید جهانی هیوندای گفته است:

همه‌چیز ممکن است. ما بازار را بسیار دقیق بررسی می‌کنیم. اگر به کلاس خاصی در شاسی بلندها اعتقاد داشته باشیم این موضوع منطقی خواهد بود و پس از آن سریعاً دست به کار خواهیم شد.

احتمالاً نیروبخش پالیسید N Line همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۱ اسب بخاری بکار رفته در سایر نسخه‌های این خودرو خواهد بود هرچند این قدبلند می‌تواند دارای کیت بدنه اسپورت تر باشد؛ اما آنچه باعث جلب توجه بیشتر خواهد شد پالیسید N است که شاید به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی ۳۸۰ اسبی بکار رفته در جنسیس GV80 مجهز شود.

Hyundai-Palisade-2020-1024-2c.jpg
اگر این اتفاق بیفتد ب‌ام‌و به همراه دیگر برندهای لوکس متوجه این قضیه خواهند شد زیرا هیوندای یک کراس اوور لوکس، سه ردیفه و پرفورمنس را با قیمت حدود ۵۰ هزار دلار عرضه خواهد کرد. در مقام مقایسه باید گفت نسخه پایه ب‌ام‌و X5 قیمت حدود ۶۰ هزار دلاری داشته و به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۳۵ اسبی مجهز است.

Palisade-N-3.jpg
همچنین X5 به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه نمی‌شود. البته هیوندای فاقد پرستیژ ب‌ام‌و است اما قطعاً برندی سطح پایین نیست. چند سال پیش هیوندای مدیر با سابقه ب‌ام‌و M یعنی آلبرت بیرمن را استخدام کرد کسی که هم‌اکنون مدیر تحقیق و توسعه این شرکت بوده و دانش زیادی درباره محصولات پرفورمنس دارد. تجربه او در توسعه ولوستر N کاملاً به درد هیوندای خورده است.


به نظر می‌رسد تقریباً همه‌چیز برای تولید پالیسید N مهیاست و تنها امضای مدیران این شرکت باقی مانده است.

منبع پدال


نظرات

  • منتقد منتقد (19 دی 1399 ساعت 22:30)

    سایپا و ایران خودرو هم برای ایران و مردم خوابای بدی دیدن