1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. باز هم ریزش‌ قیمت گریبان‌گیر بازار خودروی کشور شد

باز هم ریزش‌ قیمت گریبان‌گیر بازار خودروی کشور شد

21 دی 1399
  • 7

بررسی ها از بازار خودروی پایتخت حاکی از ریزش دوباره قیمت ها است. نبود متقاضی و آمار پایین خرید و فروش حاکی از موج جدید رکود در بازار می باشد.

 این روزها پس از تلاطماتی که هفته گذشته شورای رقابت با اعلام نحوه قیمت‌گذاری جدید خودروها اعلام کرده بود و شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم، بازار به آرامش رسیده و قیمت‌ها مجددا شیب نزولی به خود گرفته است.

کارشناسان معتقدند:‌ هر خبری در بازار سرمایه می‌تواند واکنش بازار خودرو را به دنبال داشته باشد، زیرا خودرو نیز در سال‌های گذشته به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. این وسط بیشترین سود گیر دلال ها می آید با ناآرام نشان دادن وضعیت بازار خودروی کشور.

جو روانی حاصل از اعلام قیمت‌گذاری های جدید از سوی شورای رقابت سبب شده بود تا دارندگان خودرو قیمت‌های بالاتری مطالبه کنند و در مجموع افزایش 5 تا 30 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی را شاهد باشیم.

4.jpg

با گذشت چند روز، نمایشگاه‌داران اعلام می‌کنند:‌ قفل معاملات اندکی باز شده، صاحبان خودرو حاضر به فروش هستند و افرادی که نیاز واقعی دارند خودرو خریداری می‌کنند.

به گفته آنان، این روزها بازار قیمت‌هایی مشابه اواخر آبان‌ماه که شاهد افت بیش از ۳۰ درصدی قیمت‌ها بودیم را تجربه می‌کند.

کارشناسان معتقدند: تا پایان سال روند قیمتی همین‌طور خواهد بود و شاید در مقاطعی برخی اخبار بتواند تاثیرات اندکی در بالا شدن قیمت‌ها داشته باشد.

در صورتی که عرضه خودروسازان افزایش یابد، قیمت خودرو بیش از پیش کاهش یابد.

 نرخ ارز در چند روز گذشته حدود 800 تومان و سکه حدود 1 میلیون تومان ارزانتر شده است. 



نظرات

  • ali ali (22 دی 1399 ساعت 11:26)

    قیمت خودرو هم مثل سایر کالاها در این سیستم اقتصادی متناسب با تورم افزایش پیدا میکند، نمیتوان قیمت کالای پر تقاضایی رو بصورت جزیره ای دستکاری کرد، اکنون بصورت تصنعی با شانتاژ قیمت خودرو رو نسبت به سایر کالاها کاهش دادن که بزودی فنر آن باز خواهد شد و افزایش خواهد یافت.

  • RASOOL RASOOL (21 دی 1399 ساعت 12:03)

    انگار خیلی ناراحت شدید. خدا رو شکر که یکم پایین اومده .ولی هنوز هم خیلی گرونه . انشااله بریزه قیمتا و یکم دل دلال بسوزه و مردم بیچاره هم یکم دلشاد بشن. انشااله پول دلالی دیگه کسی نتونه دربیاره.

  • Abbas Abbas (21 دی 1399 ساعت 10:32)

    مثل اینکه تیم تحریریه سایت که این خبر رو زده زیاد راضی نیس که تیتر زده ریزش قیمت گریبان گیر بازار خودرو شده
    اون چیزی که گریبان بازار خودرو و مردمو و گرفته قیمت کارخونه ای بیش از حد خودرو ،انحصار و رانت و همچنین قیمت بالای خودروهای خارجی هست.
    حد اکثر قیمت خودرو دقیقا باید ۵۰ درصد زیر قیمت کارخونه ای الان باید باشه

  • حسین حسین (21 دی 1399 ساعت 10:12)

    اگرمردم همت کنند نخرندبازاردرست میشه شورای رقابت خودش درجه یک دلال است ای مردم ماشین نخریدالان میخام ماشین بخرم ولی بااین وضعیت تاعیدقیدماشین رازدم

  • مهدی مهدی (21 دی 1399 ساعت 09:56)

    سخنان آقای صدیقی 5 وجه دارد.

    1. او که این ها را گفت

    2. مجری که در تایید سر تکان می دهد.

    3.رسانه ای که پخش کرد.

    4. عده ای که باور دارند.

    5. مجموعه ای که می داند دروغ است و برخوردی نمی کند. پنجمی زیان بار تر از همه است زیرا بقای خود را در ترویج دروغ و خرافه دیدن است.

  • سجاد سجاد (21 دی 1399 ساعت 09:44)

    معلوم نیس چخبره این سایت میگه ریزش قیمت ها سایتهای دیگه میگن افزایش دوباره قیمتها !!!! معلوم هست چی به چیه

  • میلاد میلاد (21 دی 1399 ساعت 09:26)

    مردم همیشه جوگیرایران برای یکبارهم که شده عاقلانه رفتارکنین هیچ ماشین ایرانی بالای 20 میلیون ارزش نداره این رقمها ی مسخره چیه واقعا نخرید تاقیمتها به یک پنجم برسه باامدن بایدن رفع تحریمها وواردات خودروبزودی ریزش شدیدقیمت وواقعی شدن قیمت روداریم مردم همیشه جوگیراین دلالان بی پدرومادرمیخوان جوروانی روبهم بزنن مگه خوشتون میاداین بی صفتها روپولدارترکنین وقت تنبیه دولت بی تدبیرودوشرکت یاغی ودلالان نرسیده؟