1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. جدیدترین کراس اور بازار ایران؛ SX5 با چه مشخصاتی می‌آید؟ + قیمت

جدیدترین کراس اور بازار ایران؛ SX5 با چه مشخصاتی می‌آید؟ + قیمت

جدیدترین کراس اوور ایران، قبل از سال نو در بازار + قیمت و مشخصات
21 دی 1399
  • 2

صبح امروز در یک نشست خبری، برنامه‌های شرکت خودروسازی فردا در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، در این مراسم مدیر بازاریابی خودروسازی فردا اعلام کرد که در دو سال اخیر، دو محصول کراس اوور توسط این خودروسازی راهی بازار شده است و اخیراً نیز فروش خودروی فردا SX5 با داخلی سازی 20 درصدی توسط این خودروسازی آغاز شده است.
محمدرضا آرین نژاد همچنین اعلام کرد این شرکت در حال حاضر تمام تعهدات گذشته خود را به خریداران تحویل داده و تا قبل از پایان سال، تحویل این خودروها را نیز آغاز خواهد کرد.

0 (27).jpg

درباره خودروسازی فردا

خودروسازی فردا با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار دستگاه خودرو از سال 95 تاسیس شده است، این شرکت پس از عدم توافق با جیلی برای مونتاژ محصولات این شرکت، با امضای قرارداد همکاری خود با خودروسازی سایک را برای عرضه محصولات MG آغاز کرد، اما خیلی زود و با بازگشت تحریم‌ها، این همکاری متوقف شد البته طبق اعلام این شرکت، در صورت احیای برجام، این همکاری مجدد از سر گرفته خواهد شد!

کارولوژی(3): معرفی 5 محصول جدید MG برای بازار ایران

به گفته آرین نژاد، پس از این اتفاق و ترک ایران توسط شرکای تجاری قبلی، خودروسازی فردا اقدامات خودرا برای تولید محصولات تحت برند "فردا" آغاز کرد، نخستین محصول این برند نوپا، کراس اور 7 نفره فردا SX6 نام داشت و اکنون نیز در سال99، تولید و عرضه دومین محصول که فردا SX5 نام دارد با داخلی سازی 20 درصدی آغاز شده است؛ این شرکت قصد دارد تا پایان سال، 1000 دستگاه خودروی فردا SX5 را به بازار عرضه کرده و در سال 1400 نیز میزان داخلی سازی آن را به 40 درصد برساند همچنین تا پایان سال جاری، خودروسازی فردا یک سدان اقتصادی از خودروسازان معتبر چینی در سگمنت B+ را نیز در سبد محصولات خود معرفی خواهد کرد.

0 (12).jpg

مدیربازاریابی خودروسازی فردا در ادامه این نشست ضمن تاکید بر این نکته که این شرکت خصوصی، تاکنون تجربه هیچ تعهد معوقه ای را ندارد، اعلام کرد: « فردا موتورز هنگامی فروش محصولات خود را آغاز می کند که علاوه بر توان تحویل در موعد مقرر، توان انجام به روزترین خدمات پس فروش آن محصول را نیز داشته باشد. برای همین با این دیدگاه دومین مرحله فروش فردا SX5 را شروع کرده ایم.»

به گفته وی این تجربه پس از تولید نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه خودرو برای یکی از قطب های اصلی تولید خودرو در ایران و همچنین استفاده از تجارب کسب شده در همکاری با بزرگانی همچون هیوندای و کیا ، به دست آمده است.

مدیر بازاریابی خودروسازی فردا درباره خدمات پس از فروش محصولات این شرکت نیز افزود: «در بحث فروش و خدمات پس از فروش با توجه به ظرفیت‌های هلدینگ GBG، این مجموعه خودرویی بیش از ۱۰۰ عاملیت در سراسر کشور دارد که در کنار ارائه خدمات به سایر محصولات وارداتی و مونتاژی، خدمات پس از فروش محصولات فردا موتورز را نیز عهده دار خواهند شد.»

0 (4).jpg

مشخصات فنی فردا SX5

«فردا SX5» یک کراس‌‌اوور متوسط به‌حساب است که عرضه آن توسط شرکت خودروسازی «فردا» آغاز شده است. این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 123 اسب بخاری و 150 نیوتن‌متری مجهز است. این پیشرانه از سری موتورهای  4A92 «میتسوبیشی» است که از تکنولوژی MIVEC میتسوبیشی نیز بهره مند است، توان این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی این کراس‌اوور منتقل می‌شود. وجه تمایز SX5 و بسیاری از رقبا، داشتن نسل سوم جعبه‌دنده‌های CVT در ساختار فنی خود است که باعث می شود انتقال قدرت با سرعت و هوشمندی بیش‌تر به چرخ‌ها صورت پذیرد.

Farda-SX5-13.jpg

امکانات فردا SX5

فردا SX5 از جمله کراس‌اوورهای جدید بازار ایران است که توانسته استانداردهای جدید را پشت سر بگذارد و با اعتبارنامه‌های ECE و ای-مارک قدم در بازار خودرو گذاشته است. این خودرو به دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی، سامانه ABS، EBD، BAS، سامانه کنترل پایداری ESP و پیشگیری از هرزگردی TCS، کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل، سنسور پایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روزتاب، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، تریم داخلی چرم دورنگ، سانروف، تهویه الکتریکی، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه‌دنده، تعویض دنده تیپ‌ترونیک و... مجهز است.

0 (23).jpg

نقاط قوت فردا SX5

از نقاط قوت فردا SX5 می‌توان به بکارگیری قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی 1.6 لیتری بازار ایران، بزرگ‌ترین فضای کابین در میان رقبای هم‌قیمت، بهترین ضریب قدرت بر جرم خالص خودرو در میان رقبای هم رده، مصرف سوخت و امکانات مناسب و شبکه فروش و خدمات پس از فروش گسترده اشاره کرد.

0 (25).jpg

قیمت و شرایط فروش فردا SX5

خودروسازی فردا، قیمت کراس اور SX5 را 629 میلیون تومان اعلام کرده است، اما در طرح فروش ویژه، خریداران می‌توانند این خودرو را با تخفیف 40 میلیونی و با پیش پرداخت 294 میلیون و 500 هزار تومان خریداری نمایند، زمان تحویل این خودروها 60 روز کاری اعلام شده است؛ در این طرح فروش بر خلاف سایر طرح های فروش در شرایط فعلی، سود مشارکت 18 درصدی در نظر گرفته شده که در زمان تحویل 60 روزه خودرو از باقیمانده مبلغ خودرو کسر می شود.

Farda-SX5-14.jpg

مشاهده کاتالوگ رسمی فردا SX5

منبع car.ir


نظرات

  • martiz martiz (20 دی 1399 ساعت 21:40)

    این خودرو بالاخره ساخت کدور کشور و شرکت هست ک ۲۰درصدش داخلی سازی شده..

    امیرعطا فکری امیرعطا فکری (21 دی 1399 ساعت 10:45)

    جز چین گذینه ای نیست :(
    برند اصلی این خودرو، یکی از خودروسازان نسبتا معتبر چینی هست که قبلا هم توی ایران فعالیت داشت و الان با چند خودورساز داخلی برای مونتاژ محصولاتش در ایران با برند مونتاژ کننده ایرانی توافق کرده