1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با واردات خودرو دست دوم مخالفت کرد

مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با واردات خودرو دست دوم مخالفت کرد

27 دی 1399
  • 6

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: در شرایطی که ظرفیت تولید خودرو در داخل وجود دارد، نباید خودرو خارجی دست دوم وارد شود.

خیلی عجیب نبود که خودروسازان داخلی که بازار خودروی کشور را در اختیار دارند با واردات خودروهای دست دوم مخالف باشند و خطر حضور خودروهای ارزان قیمت با کیفیت بالا را بتوانند قبول داشته باشند.

 «فرشاد مقیمی» روز پنجشنبه در سفر به ساوه و بازدید از سه واحد تولید قطعات خودرو در شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: در شرایطی که ظرفیت مناسبی در داخل کشور برای تولید خودرو وجود دارد نباید اشتغال این حوزه را با واردات خودروهای دست دوم تحت تاثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: اگر خودرو وارداتی از نوع دست دوم باشد، شرایط حاد می‌شود از این رو که ممکن است براساس استانداردهای داخلی قابل استفاده نباشد و مسائل متعددی از جمله خدمات پس از فروش را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: ممکن است در ابتدا خرید خودروهای خارجی دست دوم ارزان به نظر برسد اما استفاده و نگهداری از آنها هزینه‌های بالایی برای مصرف کننده و کشور در پی خواهد داشت.

268.jpg

مقیمی در خصوص صادرات خودروهای تولیدی این شرکت نیز، گفت: صادرات به برخی کشورها طی چند روز گذشته مجددا از سر گرفته شده است اما به دلیل مسائل تحریمی از عنوان نام کشورها معذوریم.

وی با بیان اینکه در برخی کشورهای خارجی در حال تولید هستیم، ادامه داد: موضوع صادرات از اولویت‌های جدی است چراکه گروه خودروسازی ایران خودرو وعده‌هایی به حاکمیت داده است تا کشور در بحث اتصال ارزی به منابع داخلی کشور بی‌نیاز شود و از محل صادرات خودرو و قطعات خودرو اقدامات مطلوبی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو افزود: براساس قانون در فرآیند قیمت‌گذاری، شورای رقابت اعلام قیمت می‌کند و گروه‌های تولیدی خودروساز نیز تابع آن خواهند بود.

در شهر صنعتی کاوه ۱۷ واحد تولید قطعات خودرو فعالیت می کنند.

شهرستان ساوه دارای ۶۰۰ کارخانه تولیدی و صنعتی با اشتغال ۴۵ هزار نیروی کار است.



نظرات

  • مصطفی مصطفی (28 دی 1399 ساعت 02:07)

    عجب ک دلسوز شدی با چشم خودم کسانی رو دیدم ک با ی تصادف جزیی پراید مستقیم بدنیا دیگه رفتن جواب خون ها را باید داد

  • سید سید (27 دی 1399 ساعت 22:32)

    سالی هزاران نفر براثر تصادفات ازبین میروند که درصدی بخاطر بی کیفیت بودن و ایمن نبودن خودرهای ساخت داخل است حتی یکنفر درسال قربانی این صنعت بشود این صنعت ارزش حمایت دارد طراحی و ساخت خودرو ما در حد زمانی که کامپیوتر برای طراحی نبود و دستگاه cncبرای ساخت قالب نبود هم نیست تولید خودرو در دست صنعت گران واقعی داخلی نیست

  • محسن محسن (27 دی 1399 ساعت 21:49)

    خاک برسرتون بااین کارشناسی کردنتون یعنی واقعا باورتون شده تولیدات شما به خودروسازهای دنیا میچربه کی میخوان این زالو هارو شرشون رو ازسرجامعه کم کنن

  • تاسف تاسف (27 دی 1399 ساعت 13:37)

    بله درست میگن، نباید وارد بشه!
    آقایون کاسبی شون دچار مشکل میشه و فروش آشغال هاشون کمتر .
    چون حاضر نیستن بجز قیمت، کیفیت رو بالا ببرن
    علی لعنت الله علیه...

  • حمید کرمی .کارشناس ارشد اقتصاد ومدیریت. حمید کرمی .کارشناس ارشد اقتصاد ومدیریت. (27 دی 1399 ساعت 12:29)

    سلام
    چون ایشان بازار رابا چند شرکت دیگر انحصاری کرده اند .وعرضه ماشین را بصورت قطره چکانی ارائه می دهند . وقیمت بازار را در دست خود دارند لذا باید مخالفت کند .غیر از این کار اگر انجام دهد .باید در رفتار ایشان شک کرد.

  • حسن حسن (27 دی 1399 ساعت 07:57)

    شما نگران استاندارد بودن و گرون بودن قطعات خارجی نباش
    برو فکر محصولات خودت باش که به مردم وعده دادی و هنوز در انتظارن
    منم بودم پول یا مفت از مردم میگرفتم و بهشون تحویل نمیدادم با واردات صفر یا دست دوم هر محصولی( بوگاتی بنز بی ام و) حتی به قیمت پراید کارکرده مخالفت میکردم( تحریمهای ظالمانه وقتی پول از مردم میگرفتی هم این تحریمها بود ولی اون موقع ظالمانه نبود؟)