1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قیمت خودرو در بازار کشور حدودا 10 درصد دیگر ارزان شد

قیمت خودرو در بازار کشور حدودا 10 درصد دیگر ارزان شد

29 دی 1399
  • 1

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از ریزش 10 درصد دیگر قیمت خودروها در بازار طی یک هفته اخیر خبر داده و اعلام کرد که با توجه به کاهش نرخ ارز در کشور، به‌تبع آن کالاهای سرمایه‌ای همچون خودرو و سکه نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

بعد از اعلام رییس اتحادیه نمایشگاه داران تهران مبنی بر اینکه تا پایان امسال افزایش قیمت خودرو فعلا نخواهیم داشت و با توجه به عمیق تر شدن رکود در بازار ، شاهد هستیم روند کاهشی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی همچنان ادامه دارد.

اسد کرمی در تشریح وضعیت بازار خودرو طی روزهای اخیر و پس از بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های فروش، اظهار کرد: به یاد داریم که از آبان ماه سال جاری تاکنون روند قیمتی بازار خودرو کاهشی پیش رفته و حدودا ۳۲ درصد کاهش قیمت داشت؛ پس از آن نیز روند بازار دارای ثباتی نسبی با نوسان‌های محدود کاهشی بوده است؛ اما طی یک هفته اخیر، در پی کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار ۱۰ درصد دیگر ریزش پیدا کرد.  

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادمه داد: این روزها نرخ ارز کاهش یافته و قیمت خودرو نیز به دنبال آن کاهش یافت. این در حالی است که میزان تقاضا در بازار به شدت پایین است و آنقدر که فروشنده در بازار وجود دارد، خریدار نیست.

وی در رابطه با تاثیر بازگشت دوباره قیمت‌ خودرو به سایت‌های خرید و فروش اینترنتی از حدودا ۱۰ روز گذشته، گفت: زمانی که بازار روند نزولی دارد، درج قیمت‌ها در سایت‌ها نیز مشکلی نخواهد داشت؛ بنابراین باتوجه به اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو در چند ماه گذشته شوک قیمتی نداشته و کاهشی پیش رفته است، مجوز دوباره درج قیمت‌ها در سایت‌ها داده شده است. این در حالی است که با بازگشت مجدد قیمت‌ها به سایت‌ها، بازهم ریزش در قیمت‌ها دیده شد و تاثیر بیشتر بر شرایط فعلی (کاهش نرخ ارز) داشت.  

منبع ایسنا


نظرات

  • نون نون (29 دی 1399 ساعت 22:38)

    خخخخخخخخ
    فقط ده درصد؟! باشه حتما پولامو میارم میدم که تو بخوریش.
    یکی دوتا صفر تا کم نشه مصرف کننده واقعی نمیخره و مجبورید تا اون موقع دلال هاتون کیلویی بخرن و موج خبری بیرون بدن تا بلکه بخت شون باز شه که نمیشه خخخ.
    هر موقع قیمت پژو405 معادل دو ماه حقوق پایه ی یک کارگر شد اونوقت منطقی هست خریدش.
    قیمت ها در هر کشور باید براساس درآمد پایه ی کارگر همان کشور باشه. نه براساس درآمد دزدهای اون کشور.