نگاهی تخصصی به سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید + قیمت

3 بهمن 13996:04
5 دقیقه


نگاهی تخصصی به سیتروئن C3 فیس‌لیفت جدید + قیمت

اوضاع کلاس خودروهای سوپرمینی به سرعت در حال تغییر است. به حدی این تغییرات سریع رخ می‌دهد که سیتروئن C3 تست شده درست یک ماه پس از عرضه در نمایندگی‌های بریتانیا به‌روز شده است!

این خودرو قبل از فیس لیفت در کشور ما هم شناخته شده می باشد .Citroen c3 اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن است.  این خودرو در خط تولید سایپا-سیتروئن واقع در شهر کاشان به تولید می رسد. در تابستان سال 97 2000 دستگاه از این خودرو به بازار عرضه شد اما با تحریم صنعت خودرو سازی کشور تولید این خودرو به حالت تعلیق درآمد و آینده ی عرضه آن در هاله ای از ابهام ماند. سیتروئن سی3 در دو تیپ نیمه فول و فول به بازار وارد شد که تفاوت این دو تیپ، تنها در آپشن گرمکن صندلی های جلو و رینگ های نقره ای و مشکی است.

Citroen-C3-facelift-2020-UK-3.jpg

سیتروئن C3 از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ (مشترک با پژو 2008) بهره می برد که مختص بازار ایران است و باعث شده برچسب پرشتاب ترین خودروی مونتاژ داخل بر روی آن قرار بگیرد.

سیتروئن C3 جدید که ما آن را بررسی کرده‌ایم از نمای جلوی بهبود یافته و دارای چراغ‌های LED استاندارد و همچنین تریم و رنگ‌های جدید سود می‌برد. همچنین پیشرانه‌های بنزینی کم‌مصرف‌تری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به این ترتیب پیشرانه ۱.۲ لیتری مدل تست شده جای خود را به نمونه‌ای با باتری و آلترناتور جدید داده و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن با کاهش ۶ واحدی به ۱۲۴ گرم در هر کیلومتر رسیده که این امر روی مالیات پرداختی مالکان تأثیر مثبتی گذاشته است.

Citroen-C3-facelift-2020-UK-13.jpg
ظاهر بامزه و تا حدی حبابی شکل C3 شبیه هیچ رقیب دیگری نیست و نمایندگی‌های سیتروئن نیز با پیشنهادهای لیزینگ خوب به استقبال مشتریان می‌روند. هم‌اکنون می‌توان مدل فول فلیر پلاس را با اقساط ماهانه ۱۶۰ پوند و پیش‌پرداخت ۶۶۰ پوندی و به مدت ۴ سال لیزینگ کرد. قطعاً چنین پیشنهادهایی جذابیت‌های خاص خود را دارند اما C3 به روش‌های دیگر هم خودرویی جذاب است.


استایل تا حدی عجیب خودرو دارای ایربامپ هایی در بدنه و بخش‌های پایینی درب‌هاست و همچنین این خودرو با حداکثر ۹۷ ترکیب رنگی متفاوت قابل سفارش است. اگرچه پلاستیک‌های سخت در بدنه باب میل همه نیست اما طراحی داخلی C3 هوشمندانه انجام شده و از تریم جدیدی در مدل فلیر پلاس سود می‌برد.

پکیج آپشن های این خودرو شامل صندلی‌های راحت و پیشرفته است هرچند این صندلی‌ها در مدل فلیر پلاس به‌صورت استاندارد وجود دارند.

Citroen-C3-facelift-2020-UK-6.jpg
ما فراموش نکرده‌ایم که مدل قبلی C3 روی راحتی سواری تمرکز داشته است. همین موضوع درباره سیستم تعلیق صدق می‌کند. سواری خودرو خیلی نرم نیست اما به اندازه رقبا هم سفت نبوده و دست‌اندازها را به خوبی رد می‌کند. نقطه مقابل این است که سیتروئن C3 به اندازه خودرویی همچون فورد فیستا پیچ‌ها را خوب طی نمی‌کند و خب این موضوع با توجه به سواری نرمش قابل توجیه است.

در زمان شتاب گیری صدای پیشرانه به گوش خواهد رسید پیشرانه‌ای که کند بوده اما اکثر اوقات بی‌صدا و آرام است.

Citroen-C3-facelift-2020-UK-8.jpg
اما فاکتور مهم‌تر برای خریداران سوپرمینی ها فضای کابین و بار است. رانندگان این خودرو فضای بیشتری نسبت به رقبا خواهند داشت و فضای سر نیز زیاد است. فضای بخش عقب کابین هم خوب بوده و محفظه بار ۳۰۰ لیتری نیز پاسخگوی اکثر نیازها می‌باشد.


از نظر تکنولوژی نیز کمبودی حس نمی‌شود و تجهیزات ایمنی زیادی نیز وجود دارد. C3 به صفحه لمسی ۷ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد مجهز بوده هرچند این سیستم جزو بهترین‌ها نیست و حتی برای تنظیم دمای سیستم تهویه مطبوع باید از منوهای صفحه‌نمایش استفاده کنید.

Citroen-C3-facelift-2020-UK-5.jpg
در زمان انتخاب سیتروئن C3 باید مطمئن شد که جدیدترین نسخه این خودرو را به دست می‌آورید تا در این صورت از بهبودهای رخ داده در زمینه تکنولوژی و پیشرانه‌ها سود ببرید. این خودرو یک سوپرمینی خوب با قیمتی مناسب است. ما تمرکز سیتروئن روی راحتی و همچنین ظاهر متفاوت آن را دوست داریم. C3 همچنین فضای کابین زیادی داشته و اگرچه از نظر کیفیت کابین یا هیجان رانندگی بهترین در کلاس خود نیست اما هنوز هم می‌توان آن را به عنوان گزینه‌ای قابل‌اعتنا در نظر گرفت.


مشخصات سیتروئن C3 فلیر پلاس پیورتک ۸۳

قیمت: ۱۷۵۳۰ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۸۲ اسب بخار/۱۱۸ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۶۹ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: پدال
خودروسازی خارجی