1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از لوکس‌ترین مدل کادیلاک در بازار آمریکا + عکس

رونمایی از لوکس‌ترین مدل کادیلاک در بازار آمریکا + عکس

4 بهمن 1399
  • 2

کادیلاک همزمان با برگزاری نمایشگاه لوازم الکتریکی CES، بخش‌هایی از فن‌آوری لوکس‌ترین مدل آینده خود، سلستیک (Celestiq) را معرفی کرد.

سلستیک یک سدان الکتریکی است که قرار است لوکس‌ترین ماشین کادیلاک باشد. به احتمال زیاد این ماشین در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد و به گفته کارخانه دست‌ساز است و در تعداد محدود تولید می‌شود.

در ویدیویی که هفته گذشته درباره ماشین منتشر شد، کانسپتی از سلستیک در حالی که نور کمی روی آن تابیده بود نمایش داده شد. کریستال ویندهم ، مدیر طراحی داخلی کادیلاک در این ویدیو گفت که سقف تمام شیشه‌ای ماشین به چهار بخش تقسیم شده و هر سرنشین می‌تواند به دلخواه شفافیت بخش بالای سر خود را تغییر دهد.

cadillac-escala-concept_100561253_h.jpg

در ویدیویی دیگر که از این ماشین منتشر شده، نمایشگری بزرگ نشان داده می‌شود که سراسر داشبورد را پوشانده است.

سلستیک دو موتور الکتریکی دارد و فرمان هر چهار چرخ را کنترل می‌کند. ماشین بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که جنرال‌موتورز برای ماشین‌های الکتریکی ساخته است. نام این پلتفرم آلتیوم است و کادیلاک شاسی‌بلند الکتریکی خود، لیریک را هم بر روی آن می‌سازد.

جنرال‌موتورز می‌خواهد با ۲۷ میلیارد سرمایه‌گذاری در ساخت ماشین‌های الکتریکی در پنج سال آینده سی ماشین به بازار عرضه کند. کادیلاک در این برنامه نقش اصلی را خواهد داشت و همه محصولاتش الکتریکی خواهد شد.

2021-Cadillac-Escalade-37.jpg



نظرات

  • سیدجعفرکاظمی سیدجعفرکاظمی (4 بهمن 1399 ساعت 17:09)

    دارن یواش یواش به سمند نزدیک میشن فکرکنم تا سال 2030 بتونن چیزی مثل سمند ارائه کنند!!!!

  • علی علی (4 بهمن 1399 ساعت 11:38)

    یه کمی از پراید ضعیف تر هست
    ولی امیدوارم بیشتر تلاش کنند تا خودشونو به محصولات سایپا و ایران خودرو برسونن