1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معرفی خودروی برقی کارمانیا، سودا EK1 + عکس

معرفی خودروی برقی کارمانیا، سودا EK1 + عکس

نخستین خودروی برقی بازار ایران معرفی شد + تصاویر
7 بهمن 1399
  • 2

روز گذشته شرکت خودروسازی کارمانیا، طی یک نشست خبری نخستین خودروی برقی مونتاژی ایران را معرفی کرد، در این مراسم که با حضور مدیرعامل، مدیر خدمات پس از فروش و مدیر بازاریابی این شرکت برگزار شد، خودروی برقی کارمانیا، سودا SA01 یا Ek1 معرفی شد.

003.jpg

تعهدات معوق در اولویت دریافت خودرو برقی جدید

در ابتدای این برنامه، مدیربازاریابی کارمانیا ضمن معرفی اجمالی محصول جدید، اعلام کرد که تا پایان سال آینده، هیچ برنامه ای برای پیش فروش یا فروش این محصول وجود نداشته و تمام تولیدات این خودروی برقی، به مشتریان معوق خودروسازی کارمانیا که در سال 97 اقدام به پیش خرید محصولات BYD کرده بودند اختصاص خواهد یافت؛ علی‌رضا زرین فکر همچنین افزود سفارش گذاری قطعات این خودرو انجام شده و تا اواخر سال جاری، قطعات این خودرو به کشور خواهد رسید، بنا بر این انتظار می‌رود تولید خودرو در اردیبهشت ماه آغاز شده و خودروی برقی کارمانیا، اوایل تابستان 1400 تحویل مشتریان شود، وی افزود قیمت نهایی این خودرو به دلیل تغییرات سیاسی و نوسانات نرخ ارز در حال حاضر مشخص نیست، اما تلاش می‌کنیم تا سودا eK1 با قیمتی معقول و رقابتی به بازار وارد شود.

سپس محسن برازوان، مدیرعامل کارمانیا اعلام کرد که علاوه بر آغاز همکاری با سودا، مذاکره با دو شرکت چینی دیگر نیز در حال انجام است و برنامه داریم تا در کنار سودا، محصولات بنزینی را نیز در ایران تولید کنیم، وی همچنن افزود: با توجه به تغییر شرایط سیاسی مذاکرات با BYD نیز آغاز شده و در صورت رفع تحریم ها و بهتر شدن شرایط، این شرکت نیز به ایران باز خواهد گشت.

005.jpg
وی در خصوص دلیل انتخاب این خودرو برای بازار ایران نیز گفت: این خودرو مجوز های عرضه در بازار آلمان را کسب کرده و در حال حاضر توانایی عبور از اسیتاندارد های روز دنیا را دارد، در کنار این موضوع، با توجه به گران بودن تکنولوژی به کار رفته در خودروهای الکتریکی و قیمت بالای باتری آنها، اگر روی خودروی دیگری مانند یک کراس اوور الکتریکی برای عرضه به بازار ایران دست می گذاشتیم، قیمت تمام شده آن بسیار بالا تمام می شد. از این رو سودا SA01 یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار جهانی است را انتخاب کردیم.

زیرساخت های تردد خودروهای برقی در کشور

برازوان همچنین از رایزنی های کارمانیا با دو شرکت دانش بنیان برای تسریع در ایجاد زیر ساختهای تردد خودروهای برقی در کشور خبر داد و گفت: سعی ما بر این است تا پیش از عرضه کارمانیا EK1 ایستگاه های شارژی در تهران و برخی کلانشهرها نصب شود، همچنین در تلاش هستیم تا در فاز دوم امکان نصب ایستگاه های شارژ با فاصله مناسب در مسیرهای منتهی به استان های شمالی کشور را داشته باشیم.

036.jpg

گارانتی و خدمات پس از فروش خودروی برقی سودا EK1(sa01)

در ادامه سهیلیان، مدیر خدمات پس از فروش کارمانیا با تشریح ویژگی های خودروی برقی کارمانیا سودا EK1، به مزایای خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه خودروهای برقی از تکنولوژِی بالایی بهره می‌برند، اما در مقایسه با خودروهای بنزین سوز ساختار بسیار ساده و استهلاک به مراتب پایین تری داشته و هزینه های تعمیر و نگهداری رایج خودروهای درونسوز در آنها وجود ندارد.

006.jpg

سهیلیان در ادامه در خصوص گارانتی این خودرو نیز گفت: در حال حاضر گارانتی 6 سال یا 150 هزار کیلومتر برای قطعات اصلی موتور، کنترلر موتور و باتری های خودرو و همچنین گارانتی 4 سال یا 1000 هزار کیلومتر برای سایر قطعات این خودرو قطعی شده، اما مذاکرات با شرکت مادر برای افزایش مدت زمان گارانتی خودروها ادامه دارد.

در آخر نیز مدیرعامل شرکت در پاسخ به خبرنگار car.ir در مورد تیراژ در نظر گرفته شده برای عرضه این خودروی برقی در ایران گفت: در سال نخست، انتظار تولید تنها 1000 خودرو را داریم، اما در سال 1401 و با رفع موانع تولید و بهبود زیرساخت ها، توانایی تحویل تا 5000 خودرو را خواهیم داشت.

009.jpg

معرفی خودروی برقی سودا ek1) sa01)

سودا SA01 یا همان کارمانیا eK1 سدانی اقتصادی برقی در سگمنت B به حساب می آید و بر روی پلتفرم سوزوکی SX4 ساخته شده است. 
موتور الکتریکی این خودرو 80 کیلو وات یا 107 اسب بخار قدرت داشته و گشتاور 240 نیوتون متری خود را از طریق یک گیربکس تک سرعته در اختیار راننده می‌گذارد.
طبق آنچه که در کاتالوگ خودرو اعلام شده، این خودروی برقی در سیکل شهری توانایی 300 کیلومتر حرکت را دارد و در سیکل جاده ای با سرعت ثابت نیز می تواند با یکبار شارژ تا 370 کیلومتر حرکت کند.

041.jpg
در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری‌های 40 کیلوواتی این خودرو در طول 1 ساعت به 80% خواهد رسید و با شارژر خانگی تک فاز SA01 به حدود 8 ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری ها نیاز دارد.

در معرفی کارمانیا eK1 با خودرویی اقتصادی طرف هستیم که نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، جلو آمپر دیجیتال و تهویه الکتریکی با تنظیم دستی، تمام امکانات رفاهی کارمانیا EK1 هستند.

031.jpg

022.jpg
به زودی بررسی کامل و تجربه رانندگی با این خودروی برقی در Car.ir منتشر خواهد شد؛ در ادامه می توانید آلبوم تصاویر خودروی برقی سودا SA01 یا کارمانیا EK1 را تماشا کنید.

منبع car.ir


نظرات

  • Arman  . Arman . (7 بهمن 1399 ساعت 17:37)

    والا آشغالای چینی هم شرف دارن به محصولات داخلی

  • تاسف تاسف (7 بهمن 1399 ساعت 14:06)

    ایران تبدیل شده به آشغال دونی چین