1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اختیاری شدن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی کشور

اختیاری شدن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی کشور

12 بهمن 1399
  • 5

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه برگ سبز صادره از سوی ناجا در حکم سند قانونی خودرو است، ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی را اختیاری عنوان کرد.

 محمدرضا محمدی اظهار کرد: با حکم دیوان عدالت اداری برگ سبزهای صادره از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حکم سند قانونی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به سؤالات و ابهامات بسیار شهروندان در این خصوص افزود: با توجه به حکم قطعی دیوان عدالت اداری ثبت سند خودرو توسط فروشندگان به نام خریداران در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است و هیچ الزامی برای این کار وجود ندارد.

وی در پایان گفت: از آن‌جا که مراجع قضایی، مالکیت وسایل نقلیه موتوری را تنها از پلیس استعلام می‌کنند بنابر این سند صادره از سوی پلیس از اعتبار بسیار بالاتری برخوردار است و شهروندان باید مراقب باشند که هیچ خودرویی را بدون برگ سبز آن خریداری نکنند.

شایان ذکر می باشد تا بحال چندین بار از طرف پلیس کافی بودن داشتن برگ سبز خودرو و عدم نیاز به ثبت در دفترخانه اعلام گردیده ولی هنوز به طور قطع نمی توان در مورد این موضوع نظر داد.

منبع فارس


نظرات

  • کفاشیان کفاشیان (18 بهمن 1399 ساعت 08:17)

    با سلام و احترام
    بهتر است پلیس محترم تمهیدی اتخاذ کند که با انتقال برگ سبز به خریدار بعدی مشکلات شکایت های احتمالی پیش نیاید. مثلا در پشت برگ سبز محلی برای انتقال به نفر بعد با ثبت کد ملی و کل مشخصات خریدار و اثر انکشت و مهر و امضا و.... انتقال رسمیت پیدا کند و از ادعای بعدی در خصوص فروشنده جلوگیری شود.

  • سینا سینا (13 بهمن 1399 ساعت 14:29)

    اجرا نمیشه پس چرا؟

  • منصورپرویزی منصورپرویزی (13 بهمن 1399 ساعت 13:57)

    سلام اختیاری که نمیشه من الان یه ماشین خریدم برگه سبزبه اسم بنده خدایی است که گرفتم ولی رفتم دفترخانه که قطعی هم به نامم کنم میگه برگه سفیدبه اسم یکی دیگه است توبایداونوپیداکنی که بیادمحضربرات امضاکنه تورابه قران مردم این همه بدبختی دارن دیگه این همه هزینه برای چی اخه بخدااگرفقط برگ سبزباشه طرف اگربرای ده روزهم ماشین بخره میره پلاکشوبه اسمش میکنه یک باراخبارسراسری اعلام کنه واقای رییسی خواهشتن اینوپیگیرباشین دعات میکنن تاعمرداری

  • علی علی (13 بهمن 1399 ساعت 13:38)

    سلام وقت بخیر وقتی سند انتقال نمیدهیم در محضر احتمال دارد فرد اصلی شکایت یا چک داشته باشد وسند اصلی توقیف بشود اونوقت چیکار باید بکنیم

  • عباس  دهقانی عباس دهقانی (12 بهمن 1399 ساعت 08:32)

    سلام چرا یک کلا حذفش نمیکنند تا از دست چندتاخریدار سمج وبیخبر ترسو راحت بشیم .دو چرا از طریق صدا وسیما اعلان رسمی نمیشه .همیشه استخوان ولای زخم نگه می دارند تا براشون نون داشته باشه سیاست عین انگلیس تفرقه بیانداز وحکومت کن. شک دو دلی بیانداز واز ترس مردم نون بخور