1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پث فایندر 2022 ؛ نماینده قدرتمند نیسان در بازار شاسی بلندها + قیمت

معرفی پث فایندر 2022 ؛ نماینده قدرتمند نیسان در بازار شاسی بلندها + قیمت

21 بهمن 1399
  • 1

در هنگام معرفی شاسی بلند پث فایندر(Pathfinder) از نیسان، همگان یاد مدلی از این خودرو می افتند که روزگاری در ایران جزو بهترین خودروهای شاسی بلند بود و طرفداران بسیار خاص و پرپا قرصی داشت.

اکنون تصاویری از پث فایندر جدید با مدل 2022 منتشر شده که در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و ویژگی های تریم پلاتینوم آن خواهیم داشت.

2.jpg
طراحی؛ یک جراحی عمیق

اولین تغییر در قسمت دماغه به الگوی چراغ های اصلی، اضافه شدن یک ابرویی به قسمت بالای چراغ، قاب ضخیم گریل(جلوپنجره) و یک بامپر(سپر) ساده مربوط می شود. عدم استفاده از جزئیات فراوان در بامپر، یک انتخاب هوشمندانه از جانب خودروساز ژاپنی به نظر می رسد زیرا حاصل کار بسیار متفاوت و جذاب است.

در نمای جانبی نیز یک پروژه کاملا موفق را مشاهده می کنیم. عناصر کرومی، هلال پلاستیکی حجیم فندرها و مهمتر از همه شکل خاص طراحی ستون آخر موجب شده تا با یکی از زیباترین شاسی بلندهای بازار ملاقات کنیم.

طراحان نیسان برای نمای عقب نیز برنامه ویژه ای را ارائه داده اند؛ چراغ های اصلی الگو و گرافیک داخلی ساده اما کاملا هماهنگ با کل مجموعه را همراه خود دارند. برند پث فایندر با حروف درشت کرومی فاصله بین چراغ ها را در یک ردیف پایین تر، طی می کند و بازهم بامپر ساده و کاربردی انتخاب شده است.

4.jpg

3.jpg

کابین؛ فناورانه و باکیفیت

نیسان یک تجربه موفق در معرفی کابین را با مدل 2022 پث فایندرکسب کرده است. دریچه های عمودی سیستم تهویه یک رویکرد جدید است که به خوبی با سایر اجزا هماهنگ شده است. فرمان ترکیبی از عناصر کرومی، چرم و پلاستیک باکیفیت مات است که در همان برخورد اول نظر مخاطب را جلب می کند. به جرات می توان گفت این فرمان یکی از بهترین های چند وقت اخیر است.

نمایشگر 12.3 اینچی تمام دیجیتال نشانگر امپر، نمایشگر 9 اینچی سیستم سرگرمی لمسی(در تریم پایه 8 اینچی است) و نمایشگر 10.8 اینچی هدآپ برای آنکه فناورانه های کابین مشتری را راضی کند، کافی خواهد بود!

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی برای ردیف عقب، یو اس بی، پورت تایپ-سی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، شارژر بی سیم، اسکای روف الکتریکی و ... اشاره کرد.

این شاسی بلند با 3 ردیف صندلی براحتی ظرفیت 8 سرنشین را دارد و اتاق بسیار جادار طراحی شده است. به عنوان یک آپشن می توان صندلی ردیف دوم کاپیتانی با کنسول میانی را نیز سفارش داد.

5.jpg

7.jpg

6.jpg

8.jpg

ایمنی؛ آسوده با سپر امنیتی اختصاصی

حتی تریم پایه پث فایندر نیز با سیستم ایمنی اختصاصی نیسان با نام نیسان سیفتی شیلد 360 ارائه می شود. امکاناتی شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نور بالای تطبیقی و ترمز اتوماتیک عقب در این سیستم تعریف می شود.

در تریم های اس وی و اس ال به عنوان میان رده دستیار پروپایلت نیز به عنوان یک آپشن پیش روی مشتری قرار می گیرد. با این آپشن مواردی شامل کروز کنترل تطبیقی و جزئیات پیشرفته تر برای حفظ خودرو بین خطوط نیز به امکانات خودرو افزوده می شود.

در تریم پلاتینوم دستیار پرو پایلت به امکانات مسیریابی پیشرفته نیز مجهز می شود.

9.jpg

پیشرانه؛ فرمول قبلی با یک جعبه دنده آرام!

نیسان به منظور کاهش صداهای مزاحم و تکان های انتقال یافته از جعبه دنده اقدام به حذف نمونه سی وی تی کرده که در نسل قبلی پث فایندر استفاده شده و نمونه 9 سرعته اتوماتیک جدید را جایگزین کرده است. این جعبه دنده با تپنده 6 سیلندر 3.5 لیتری هماهنگ شده است. میزان خروجی این موتور 284 اسب بخار و گشتاور 351 پوندفوت است. شاخص یا قدرت یدک کشی پث فایندر عدد 2721 کیلوگرم را نشان می دهد که بنابر ادعای نیسان بهترین در کلاس خود محسوب می شود.



نظرات

  • حمید حمید (25 بهمن 1399 ساعت 11:35)

    ما هم اینجا شاهین تولید میکنیم با موتور پراید و آپشن آینه تاشو . تفاوت از زمین تا مریخ .