1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی هایپرکار الکتریکی ب‌ام‌و، رؤیای یک طراح + عکس

معرفی هایپرکار الکتریکی ب‌ام‌و، رؤیای یک طراح + عکس

20 بهمن 1399
  • 0

دنیای هایپرکارها در حال تحول عجیبی است. نام‌های نوظهوری در این دنیا وارد شده‌اند درحالی‌که جای خالی بسیاری از نامداران به‌شدت احساس می‌شود. 

ب‌ام‌و، هنوز حضوری در این رده و حتی سوپراسپرت‌ها نداشته و این برای شرکتی با این پتانسیل، ناامیدکننده است. اما چشم‌انداز هایپرکارهای الکتریکی، احتمال حضور گسترده‌تر برندهای مطرح مانند ب‌ام‌و را در این عرصه بالا می‌برد. پیش از این ب ام و تنها با خودروی i8 در این عرصه حضور داشت ولی خیلی روی آن مانور نداد ولی حالا با معرفی خودروی جدید خود سعی دارد که توجهات را به خود معطوف کند.

BMW-Connected-Dynamics-by-Lukas-Haag-13.jpg

شاید روزی ب‌ام‌و برای رقابت با مرسدس ای ام جی پروجکت وان، یک هایپرکار الکتریکی را روانه پیست کند. لوکاس هاگ، یک طراح با سابقه طراحی در مرسدس بنز، این بار تجربه جالبی را به‌صورت مستقل خلق کرده است. خودروی هایپرکار کانسپت طراحی شده توسط او، روی آئرودینامیک و پویایی تمرکز دارد.

BMW-Connected-Dynamics-by-Lukas-Haag-11.jpg

خوشبختانه این طراح، به خوبی می‌داند که برای یک خودروی الکتریکی نیاز به جلوپنجره بزرگ و مرسوم نیست و به شکلی خلاقانه، جلوپنجره کلیوی شکل ب‌ام‌و را با خطوط و شکاف‌هایی ادغام کرده و فرمی خندان و هوشمندانه را خلق کرده است. نمای جلو تحت تأثیر چراغ‌های بسیار باریک LED و شکاف‌ها قرار گرفته اما به سرعت ب‌ام‌و بودن خود را داد می‌زند.

BMW-Connected-Dynamics-by-Lukas-Haag-9.jpg

طراحی بدنه همچون جریانی قدرتمند و عضلانی، کاملاً روبه‌جلو قرار گرفته و هوا را می‌شکافد. هیچ خبری از پنجره پشتی نیست و فرم سقف و درب‌ها نیز غیرمعمول می‌نمایند. کاپوت بسیار کوتاه، قسمت عقب کشیده و سقف پایین ما را به یاد مفهومی ویژن ب‌ام‌و می‌اندازد.

BMW-Connected-Dynamics-by-Lukas-Haag.jpg

این طرح، آمیخته‌ای از زیبایی‌شناسی با خطوط منحنی است ولی شاید بسیاری از دوستداران اتومبیل‌رانی برای یک هایپرکار، طرحی خشونت‌آمیزتر با خطوط تیزتر را بیشتر بپسندند. درهرصورت شاید توجه باواریایی ها به چنین طرح‌هایی باعث شود که به فکر بیافتند و یک سوپراسپرت یا هایپرکار را به علاقه‌مندان خود تقدیم کنند. نظر شما درباره این طراحی چیست؟ با ما در میان بگذارید.

BMW-Connected-Dynamics-by-Lukas-Haag-3.jpg

 

 

 

منبع پدال


نظرات