1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تنها با افزایش کیفیت خودرو راه صادرات باز می شود

تنها با افزایش کیفیت خودرو راه صادرات باز می شود

22 بهمن 1399
  • 1

نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به صحبت های وزیر صمت در خصوص حذف قیمت گذاری دستوری خودرو، گفت: آزادسازی قیمت خودرو کمک به بازار های کالا خواهد کرد در صورتی که تولید خودرو افزایش یابد. اگر تولید افزایش یابد آزادسازی هم به نفع مردم، هم مشتری و هم بازار خواهد بود. 

البته خودروسازان بزرگ کشور ایران خودرو و سایپا ، افزایش تولید را در سایه افزایش عرضه خودرو به بازار باید انجام دهند تا بتوانیم قیمت خودرو در بازار را تنها بر اساس عرضه و تقاضا واقعی کنیم .

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه داد: حذف قیمت گذاری دستوری اگر تحقق پیدا کند می توان امیدوار بود که قیمت ها به تعادل بیشتری برسد به شرطی که نظارت بر آن وجود داشته باشد، در کنار آن تولید اضافه و باب صادرات هم باز شود، چرا که با افزایش تولید، می توان خودرو هم صادر کرد.

کاشانی نسب بیان کرد: کیفیت خودروهای داخلی اکنون در حدی است که بتوان آنها را صادر کرد و کشورهای دیگر از آن استقبال می کند، در نتیجه می توان گفت که آزادسازی قیمت ها اگر به خوبی تحقق پیدا کند، باعث افزایش تولید، افزایش صادرات و متعادل شدن قیمت ها خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چطور می توان قیمت خودرو را آزاد کرد تا به ضرر مردم نباشد؟، گفت: تنها راه دور زدن از ضرر، افزایش تولید است. اگر تولید ۵۰ درصد افزایش یابد به نفع همه خواهد بود. علاوه بر این بازار باید رقابتی شود در این صورت قیمت ها در بازار خواهد یافت و به دنبال آن مردم هم راضی می شوند، باید عرضه متناسب تقاضا باشد. 

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به آخرین تغییرات قیمتی در بازار، گفت: قیمت ها نوسان جزئی دارند و دیگر شاهد افزایش یا کاهش زیاد قیمت ها نیستیم  و نهایت در طول روز شاید یک تا ۲ میلیون تومان قیمت ها نوسان داشته باشد.



نظرات

  • ham ham (22 بهمن 1399 ساعت 09:41)

    طفلکی خارجیا از کجا باید نتیجه قرعه کشی رو دنبال کنن ؟
    سایت اختصاصی با زبان خارجی میزنین براشون ؟
    یا به شمارشون پیامک میکنید ؟
    چجوری براشون قضیه پیش فروش دو ساله رو توضیح میدین ؟