1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. داستان نمایش محصول جدید سایپا توسط شریک آفریقایی چه بود؟

داستان نمایش محصول جدید سایپا توسط شریک آفریقایی چه بود؟

29 بهمن 1399
  • 2

روز گذشته تصویری گرافیکی مربوط به یکی از خودرو‌های کانسپت دیده نشده سایپا در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار بود که در مراسم رونمایی از محصولات سایپا برای بازار کشور آفریقایی زمباوه توسط کمپانی مورزا، تصویری از یک کراس اوور کامپکت نیز منتشر شده که این شائبه را به وجود آورد که به یکی از محصولات آینده سایپا مربوط می‌شود، اما حالا منابع آگاه اعلام کرده اند که در واقع این تصور از بخش تحقیق و توسعه سایپا خارج نشده و برعکس، یکی از طرح‌های دانشجویی است که چند سال قبل در مسابقه طراحی صنعتی سایئا، برنده جایزه شده بود.

بنابراین آنطور که از شواهد امر بر می‌آید، سایپا قصدی برای تولید یک کراس اوور جدید را ندارد و در واقع بعید است که به فاصله کوتاهی پس از معرفی کراس اوور آریا (نسخه هاچ بک از سدان شاهین)، شاهد عرضه یک کراس اوور کامپکت دیگر توسط این خودروساز وطنی باشیم، بنابراین چاپ و انتشار این طرح گرافیکی صرفا به منظور تبلیغات و قدرت نمایی در برابر مشتریان آفریقایی صورت گرفته است.

گفتنی است که کمپانی مورزا در واقع یک شرکت با ملیت آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که قصد دارد تا خودرو‌های ارزان قیمتی را برای رقابت با خودرو‌های دست دوم اروپایی و ژاپنی در بازار کشور‌های آفریقایی عرضه کند، هدفی که با توجه به کیفیت محصولات سایپا دور از دسترس به نظر می‌رسد.



نظرات

  • بهروز بهروز (30 بهمن 1399 ساعت 01:27)

    از ماشین های داخلی بهتره. آفرین به همان دانشجوها...

  • تاسف تاسف (29 بهمن 1399 ساعت 09:33)

    اینا اگر قرار بود از دانشجوهای نخبه در بخش طراحی و فنی استفاده کنند که مردم ناچار نبودن محصولات بی ریخت و بی کیفیت سایپا رو که همگی از پلت فرم پراید ساخته میشن رو تحمل کنند.
    "از ماست که بر ماست"