1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. کدام مدل خودروها سال آینده مشمول معاینه فنی می‌شوند؟

کدام مدل خودروها سال آینده مشمول معاینه فنی می‌شوند؟

29 بهمن 1399
  • 0

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به اینکه در سال آینده خودروهای تولید داخل سال 95 و ماقبل مشمول معاینه فنی خواهند بود گفت:‌ شهروندان معاینه فنی خودروهایشان را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره اینکه سال آینده کدام خودروها مشمول معاینه فنی خواهند بود، گفت: در سال آینده خودروهای تولید داخل 1395 و ماقبل، خودروهای وارداتی سال 2016 و ماقبل و خودروهای عمومی تولید 98 و ماقبل مشمول معاینه فنی خواهند بود و از مالکین این خودروها درخواست می‌شود هر چه سریع تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام و انجام معاینه فنی را به روزهای پایانی سال و یا ایام 15 روز ابتدایی فروردین سال آینده موکول نکنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند که این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من و سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: جهت تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مرکز معاینه فنی نیایش از دو هفته گذشته در روزهای جمعه از ساعت 7:30 تا 14 فعال است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند تنها از طریق نوبت‌دهی اینترنتی در روز جمعه به این مرکز مراجعه کنند.

وی گفت: این مرکز در روز جمعه پذیرش حضوری نداشته و مراجعه تنها از طریق نوبت دهی اینترنتی امکان پذیر است.علاوه بر این مرکز تعدادی از مراکز نظیر بیهقی و آبشناسان در روزهای جمعه فعال است که شهروندان می توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت فعالیت مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند.

مقدم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 1 میلیون و 570 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است. در حال حاضر روزانه 6 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می نمایند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا همه مراکز فاقد صف انتظار هستند. ضمنا سامانه‌ای در سایت ستاد معاینه فنی به نام سامانه مدت انتظار پیش بینی شده که شهروندان با مراجعه به آن می توانند از طول صف و مدت انتظارو همچنین موقعیت مکانی هر مرکز مطلع شوند.

وی بیان داشت: در خصوص فعالیت واحدهای سیار کنترل کنار جاده ای، از ابتدای شروع طرح در سال 99 از 11 آبان تا کنون، 1113 دستگاه خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته که 86 درصد دارای معاینه فنی و  14درصد فاقد معاینه فنی بوده اند. همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی همه خودروها 25 درصد در آزمون آلایندگی مردود شده اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران یادآور شد: امسال در این طرح که باهدف پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس با تشدید آلودگی هوا در شش دوم سال انجام می شود، معاینه فنی  191 دستگاه خودرو ابطال و  345 راننده خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه  شده است.

وی بیان داشت: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز، قبل از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند همچنین شهروندان در مدت زمان اداری می توانند در صورت داشتن سوال با سامانه پاسخگو 96006000 تماس بگیرند.



نظرات