1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تفاوت های هایما s7 و s7 پلاس

تفاوت های هایما s7 و s7 پلاس

22 مهر 1400
  • 3

این روزها تنها شاسی بلند مونتاژی در گروه خودروسازی ایران خودرو هایما اس 7 است که پس از توقف نسبتا طولانی مدت تولید به دلیل تحریم ها، بار دیگر با پسوند پِلاس و تغییراتی جزئی به خط تولید این شرکت بازگشته و اخیرا نمونه های جدید آن وارد بازار شده است.

همزمان با انتشار نخستین اخبار در مورد تولید مجدد هایما S7، تصاویری از مدل فیس لیفت این خودرو در محوطه ایران خودرو نیز منتشر شد تا شایعات تولید نسخه فیس لیفت در ایران خودرو به اوج برسد، اما این اتفاق رخ نداد تا اکنون هایما s7 پلاس، با ظاهری مشابه مدل قبلی و تنها با طراحی داخلی بروزتر و داشبورد جدید تحویل خریداران شود.

haima-s7-plus.jpg

 

نمونه های اولیه هایما اس7 توربو پلاس که به مشتریان تحویل داده شده نشان می دهند که هایما اس 7 توربو پلاس از بعد ظاهری تغییر چندانی نداشته و تنها رینگ‌ها و آیینه های جانبی تغییر کرده اند، البته ذکر این نکته که به نظر نگارنده، ظاهر رینگ های قبلی تطابق بیشتری با بدنه این خودرو داشت خالی از لطف نیست. در خصوص موارد ایمنی تنها تغییر مدل پلاس نسبت به نمونه قبلی این است که ایران خودرو مجددا تعداد ایربک های این خودرو را از 2 عدد به 4 عدد افزایش داده است. هایما اس 7 در ابتدای ورود به خط تولید ایران خودرو با 4 ایربک تولید می شد و بعد از مدتی تعداد ایربک های این شاسی بلند به 2 عدد کاهش یافته بود.

 

نمای جلوی هایما اس7 پلاس

 

تریم داخلی و داشبرد بیشترین تغییرات را در نسخه پلاس این خودرو داشته اند.
نکته ای که در ابتدای ورود به کابین خودرو توجه بیننده را به خود جلب می کند وجود مانیتور بزرگ خودرو است که البته با روشن شدن خودرو متوجه خواهید شد نیمه پایینی این مانیتور، در واقع صفحه نمایش نیست و تنها صفحه ای لمسی است که کلید های سیستم صوتی و تهویه مطبوع را در خود جای داده است و در عمل اندازه صفحه نمایش خودرو از 7 اینچ به 8 اینچ رسیده است.
 حذف دکمه ها و غربیلک های تنظیم سیستم تهویه مطبوع این خودرو و جایگذاری آنها  در مانیتور جدید این خورو از بارزترین تغییرات به وجود آمده در داشبرد است. نکته دیگر در داشبورد این خودرو حذف محل ورود سی دی در سیستم صوتی است در حالی که مدل قبلی، قابلیت استفاده از DVD را نیز برای سرنشینان فراهم میکرد.

اضافه شدن چند ویژگی جدید دیگر نظیر چراغ داشبورد، باز و بسته شدن کامل آینه های جانبی به صورت اتوماتیک و اضافه شدن نشانگر سرویس دوره ای و گل پخش کن برای چرخ های جلو نیز دیگر تفاوت های این خودرو نسبت به نسخه هستند.

 

داشبرد هایما اس7 پلاس

 

تریم داخلی هایما اس 7 پلاس هم تغییراتی را در خود دارد که مهمترین آن خذف چرم های دو رنگ در داخل کابین و جایگذاری تریم تمام مشکی از جنس پارچه و چرم با دوخت های قرمز با نمای جذاب تر است.

 

موتور هایما اس7 پلاس

 

در بخش فنی هایما اس 7 پلاس، شاهد هیچ تفاوتی در موتور و گیربکس مدل جدید نسبت به نمونه های قبلی نیستیم، اما نکته عجیب، ادعای ایران خودرو در مورد کاهش 1 لیتری مصرف سوخت خودرو در سیکل ترکیبی است!

منبع Car.ir


نظرات

  • mohsen7360 mohsen7360 (22 مهر 1400 ساعت 17:04)

    کلاه گشادی سر همه خریداران در صف نشین گذاشتن رفت

  • کاربر سایت کاربر سایت (10 اسفند 1399 ساعت 01:19)

    تنها تغییر که کرده قیمتش بوده

  • Ali Ali (9 اسفند 1399 ساعت 00:47)

    خب معلومه با چه تغییراتی میاد....
    با تغییرات قیمتی......