1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان کیا برای ۳۰۸ هزار وسیله نقلیه برای وجود خطر آتش سوزی

فراخوان کیا برای ۳۰۸ هزار وسیله نقلیه برای وجود خطر آتش سوزی

23 اسفند 1399
  • 0

کمپانی کره ای کیا، برای ۳۷۹ هزار و ۹۳۱ دستگاه از خودرو‌های خود فراخوان صادر کرده است، که شامل کادنزا ۲۰۱۷–۲۰۱۹ و اسپورتیج ، ۲۰۱۷–۲۰۲۱ می شود، زیرا احتمال دارد به علت اتصال کوتاه برق باعث آتش سوزی در محفظه موتور شود.

آتش سوزی می‌تواند در اثر اتصال برق کوتاه باشد و ممکن است قبل از اینکه مالکان وسایل نقلیه خود را به نمایندگی‌ها برسانند تا قطعه تعویض کنند حادثه ای رخ دهد به همین دلیل کیا به صاحبان این خودروها اعلام کرده که وسایل نقلیه خود را باید در بیرون پارک کنند.

کیا و همچنین هیوندای بسیاری از وسایل نقلیه دیگر را به دلیل خطر آتش سوزی فراخوانده اند.

6.jpg

 کیا توصیه می‌کند قبل از اینکه مالکان بتوانند قسمت آسیب دیده را تعویض کنند، باید وسایل نقلیه خود را در خارج و دور از سازه‌ها پارک کنند. اتصال کوتاه برق در واحد کنترل الکترونیکی هیدرولیک رخ می‌دهد، اما علت دقیق اتصال کوتاه مشخص نیست.

مالکان می‌توانستند چراغ هشدار دهنده فشار، چراغ اخطار ABS یا چراغ هشدار MIL را قبل از شروع آتش روی داشبورد روشن کنند یا احتمالاً بو یا دود ببینند. کیا از ۳۰ آوریل اعلامیه فراخوان به صاحبان خود را آغاز کرده است.

کیا اعلام کرده که از هرگونه آتش سوزی ناشی از قطع برق در کادنزا و اسپورتیچ بی اطلاع است. در پاییز سال گذشته، هیوندای و کیا ۵۹۱ هزار وسیله نقلیه را برای نشت روغن ترمز فراخواندند که منجر به آتش سوزی شد و در اوایل سال ۲۰۲۰، هیوندای ۴۳۰ هزار دستگاه سدان النترا را به دلیل احتمال ورود آب به ماژول ABS و آتش سوزی فراخواند.

7.jpg

آسوشیتدپرس تخمین می‌زند که شش میلیون وسیله نقلیه ساخته شده توسط هیوندای و کیا از سال ۲۰۱۵ به دلیل خطر آتش سوزی یا خرابی موتور فراخوانده شده اند. در سال ۲۰۱۹، NHTSA تحقیق در مورد سه میلیون خودروی هیوندای و کیا را برای خطر آتش سوزی آغاز کرد. وسایل نقلیه مورد بررسی شامل مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ هیوندای و کیا با موتور‌های ۲.۰ لیتری و ۲.۴ لیتری بودند.



نظرات